آيت‌الله محسني گركاني:

گمانه زني‌ها در مورد كابينه دولت يازدهم غفلت و بيراهه رفتن است/ رئيس جمهور منتخب وامدار هيچ گروهي نيست

رئيس ديوان عالي كشور گفت: گمانه زني‌ها در مورد كابينه دولت جز غفلت و به بيراهه رفتن نيست چرا كه آقاي دكتر روحاني مهر تاييد به هيچ فردي از اعضاي كابينه خود نزده است پس رسانه‌ها از گماني زني درباره كابينه دولت آينده خودداري كنند.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، نشست هيات عمومي ديوان عالي كشور صبح امروز سه شنبه(18تيرماه) با حضور آيت‌الله محسني گركاني و قضات عالي رتبه رگزار شد.

رئيس ديوان عالي كشور در ابتداي اين نشست ضمن تبريك حلول ماه مبارك رمضان، ماه ضيافت الهي به تمام مسلمانان جهان اظهارداشت: آثار تربيتي، اخلاقي و اجتماعي روزه بسيار فراوان است؛ روزه با محدوديت‌هاي موقت از نظر خوردن و آشاميدن، به روح و جان انسان مقاومت، قدرت اراده و توان مبارزه با تشنگي و گرسنگي مي‌بخشد و روزه، انسان روزه دار را از عالم حيواني به اوج تكامل انسانيت ترقي مي‌دهد .

وي در ادامه افزود: در آيات شريف قرآن جمله "لعلكم تتقون" بيان كننده فلسفه روزه است كه انسان‌هاي روزه دار را به مقام تقوي و پرهيزگاري مي‌رساند.

رئيس ديوان عالي كشور با قرائت حديث شريف نبوي: " قد اقبل اليكم شهر الله بالبركه والرحمه و المغفره شهر هو عندالله افضل الشهور و لياليه افضل الليالي و ساعاته افضل الساعات و هو شهر دعيتم فيه الي ضيافه الله و جعلتم فيه من اهل كرامه الله انفاسكم فيه تسبيح و نومكم فيه عباده و عملكم فيه مقبول و دعاؤكم فيه مستجاب فاسالوالله ربكم بنيات صادقه و قلوب طاهره ان يوفقكم لصيامه و تلاوه كتابه فان الشقي من حرم غفران الله في هذا الشهر العظيم و اذكروا بحوعكم و عطشكم فيه جوع و يوم القيامه و عطشه "افزود: پيامبر اعظم(ص) در آخرين جمعه ماه شعبان براي آماده ساختن ياران و اصحاب خود با اين بيان كه ماه خدا كه همان ماه رمضان است به شما رو آورده با بركات و رحمت الهي و مغفرت فراوان، آثار و فوائد فراوان روزه را براي ما بيان فرمودند.

آيت‌الله محسني گركاني در بخشي ديگري از سخنان خود خاطرنشان كرد: يك نكته ناصحانه در مورد رئيس جمهور منتخب عرض مي‌كنم كه با حضور 72 درصدي ملت شريف ايران در پاي صندوق‌هاي راي رئيس جمهور را با بيش از 18 ميليون راي خود انتخاب كردند و اگر از مردم شهرها و روستاها سوال شود كه به چه كسي راي داده‌ايد در جواب خواهند گفت كه به دكتر روحاني راي داده‌ايم و اساساً راي آنها به گروه يا جناح خاصي نبوده و شناختي هم نداشته‌اند، بعضي از اين گروه‌ها، راي توده مردم را به نفع خود مصادره مي‌كنند در حالي كه رئيس جمهور منتخب در مصاحبه خود اعلام كرد وامدار هيچ گروه يا جناح خاصي نيست و معناي اين حرف اين است كه راي من مردمي است و جناحي نيست.

اين مقام مسئول ادامه داد: گمانه زني‌ها در مورد كابينه دولت جز غفلت و به بيراهه رفتن نيست چرا كه آقاي دكتر روحاني مهر تاييد به هيچ فردي از اعضاي كابينه خود نزده است پس رسانه‌ها از گماني زني درباره كابينه دولت آينده خودداري كنند.

رئيس ديوان عالي كشو خاطرنشان كرد: متاسفانه بعضي از مطبوعات و رسانه‌ها تعابير زشتي از تشكيل كابينه آقاي دكتر روحاني بيان كرده‌اند؛( رقص مار در كابينه دكتر روحاني ) كه اين تعابير در خور شان مطبوعات نظام اسلامي ما نيست چرا بايد مطبوعات از حالا كه هنوز دولت جديد شروع به كار نكرده با قصاص قبل از جنايت شروع به سنگ اندازي كنند و مانع از اين شوند دولتي كه با فرهنگ اعتدال و نه افراط و تفريط در صدد رفع مشكلات و به سامان رساندن امور كشور شود، با اعمال سلائق گوناگون مانع تراشي نمايند.

در انتهاي اين جلسه آيت‌الله محسني گركاني از قضاتي كه بيشترين آمار شركت در راي و گزارش را در ديوان عالي كشور در ماه گذشته داشته‌اند تقدير بعمل آورد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار