سکونتگاه هاي غير رسمي فاقد سند مالکيت هستند

معاون وزير راه وشهرسازي گفت: فقدان سند مالكيت رسمي ومحروميت از خدمات وزيرساخت هاي شهري از شاخص هاي مهم در سکونتگاه هاي غير رسمي به شمار مي رود

مجيد کيان پور در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اينکه فقدان سند مالكيت رسمي ومحروميت از خدمات وزيرساخت هاي شهري از شاخص هاي مهم در سکونتگاه هاي غير رسمي به شمار مي رود ،گفت: شرايط موجود وحاكم بر سکونتگاه هاي غيررسمي در اين نواحي در بروز ناهنجاري هاي اجتماعي بسيار مساعد است.

وي در خصوص تعریف سکونت گاههای غیررسمی ،گفت: سکونتگاه هاي غير رسمي بافتهایی هستند که به طور عمده مهاجران روستایی و تهیدستان شهری را در خود جای داده و بدون مجوز و خارج از برنامه ریزی رسمی و قانونی توسعه شهری( طرحهای جامع و تفصیلی ) در درون یا خارج از محدوده قانونی شهر ها بوجودآمده است.

کيان پور در ادامه تصريح کرد:سکونتگاه هاي غير رسمي به طور عمده فاقد سند مالکیت هستند و از نظر ویژگیهای کالبدی و برخورداری از خدمات و زیر ساخت های شهری مشابه بافت های فرسوده به طور شديد دچار کمبود هستند .

معاون وزير راه وشهرسازي در ادامه اظهار داشت: مداخله در این گونه بافتها از نوع ساماندهی و توانمند سازی است و اصل مشترک در همه انواع مداخله مشارکت مردمی خواهد بود.

مدير عامل شرکت مادر تخصصي عمران وبهسازي شهري ايران در ادامه خاطر نشان کرد: سکونتگاههای غیر رسمی و نابسامان شهری، در واقع شکل بی ضابطه ای از تجمع مکانی گروه های کم درآمد، اغلب مهاجر در نقاط آسیب پذیر شهر است که به صورت کاملا خودرو و فاقد مجوز رسمی از نهادهای قانونی شهر ایجاد می‌گردند.

کيان پور در ادامه توضيح داد: این نواحی به دلیل سرعت پیدایش و عدم نظارت دستگاههای اجرایی ازاستانداردهای قابل قبول زیستی بی بهره بوده و عمدتا فاقد نظام شکل یافته و مطلوب سکونتی هستندکه در پاسخگویی به نیاز سرپناه فقرا به وجود می آیند.

برچسب ها: سکونتگاه ، رسمی ، سند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار