تلاشهاي هيلاري براي بازگشت به کاخ سفيد

منابع آمريکايي اعلام کرده اند که کلينتون در حال ارزيابي توانايي خود براي بازگشت به کاخ سفيد است و به همين دليل در ميان دموکراتها پيشتاز سفر در کشور، ايراد سخنراني و پاسخ به سئوالات گروههاي صنعتي مختلف است که مشتاقند از هم اکنون با رئيس جمهور بعدي آمريکا در تماس باشند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، وزير امور خارجه سابق دولت اوباما سعي دارد بار ديگر به کاخ سفيد باز گردد. البته اين بار هيلاري کلينتون سعي دارد به عنوان رئيس جمهور وارد کاخ سفيد شود!

استقبال عده اي از هواداران حزب دموکرات از حضور هيلاري کلينتون در انتخابات رياست جمهوري سال 2016 سبب شده است تا وي نسبت به اين کار ترغيب شود. البته قبلا هيلاري کلينتون اعلام کرده بود که تمايلي نسبت به بازگشت به کاخ سفيد ندارد.

منابع آمريکايي اعلام کرده اند که کلينتون در حال ارزيابي توانايي خود براي بازگشت به کاخ سفيد است و به همين دليل در ميان دموکراتها پيشتاز سفر در کشور، ايراد سخنراني و پاسخ به سئوالات گروههاي صنعتي مختلف است که مشتاقند از هم اکنون با رئيس جمهور بعدي آمريکا در تماس باشند و به او در آينده دسترسي داشته باشند.

اواخر سال 2012 هيلاري کلينتون در مصاحبه با نيويورک تايمز گفته بود که بعد از کناره گيري از وزارت خارجه قطعا به استراحت، ورزش و مسافرت به منظور تفريح خواهد پرداخت اما چيزي که امروز ديده مي‌شود اين است که کلينتون قصد دارد دوباره به کاخ سفيد بازگردد.

هيلاري کلينتون طي ماههاي اخير بسيار فعال بوده و سخنراني هاي زيادي داشته است. او سعي مي کنداز هر تريبوني براي مطرح کردن نام خود استفاده کند.هيلاري کلينتون تا کنون 14 سخنراني ايراد کرده است که نسبت به کانديداهاي پيشين انتخابات رياست جمهوري آمريکا مانند «ميت رامني» و «تيم پاولنتي» نسبتا بيشتر بوده است.

براساس گزارش واشگنتن پست، سخنراني‌ها و برنامه هاي کاري هيلاري کلينتون به هيچ وجه اعلام عمومي نمي‌شود و اغلب تعهدات مالي به او در رسانه‌هاي خبري منعکس نمي‌شود.

ظاهرا اين تعهدات مالي از طريق «آژانس هري واکر» مديريت مي‌شود که اداره کننده برنامه‌هاي «بيل کلينتون» نيز بود.آژانس هري واکر ميزان پول‌هاي دريافتي در ازاي سخنرانيهاي وي را فاش نمي‌کند اما يک مقام ارشد در يک سازمان رقيب که نخواست نامش فاش شود مي‌گويد که وي بابت هر سخنراني حدود دويست هزار دلار دريافت مي کند.

در هر صورت وزير امور خارجه سابق ايالات متحده آمريکا نيم نگاهي جدي به شرکت در انتخابات رياست جمهوري سال 2016 ايالات متحده آمريکا دارد. اين در حالي‌است که يکبار هيلاري کلينتون در انتخابات رياست جمهوري سال 2008 و در مرحله مقدماتي حضوري جدي يافت. در نهايت هيلاري کلينتون در مقابل باراک اوباما در انتخابات درون حزبي دموکراتها شکست خورد و از صحنه رقابتها کنار رفت.

اما هم اکنون برخي دموکراتها خواستار بازگشت وزير امور خارجه سابق آمريکا به صحنه انتخابات هستند.بسياري از جمهوريخواهان و دموکرات‌ها بر اساس شواهدي مبني بر سخنراني‌هاي عمومي وزير خارجه سابق آمريکا اعلام کردند به احتمال بسيار زياد «هيلاري کلينتون» در رقابت‌هاي انتخابات رياست‌جمهوري 2016 شرکت خواهد کرد.

«بيل ريچاردسون»، فرماندار سابق «نيومکزيکو» و نامزد انتخابات رياست‌جمهوري 2008 آمريکا، در مصاحبه با شبکه «اي بي سي» اعلام کرد که شانس مشارکت «هيلاري کلينتون» وزير خارجه سابق آمريکا در رقابت انتخابات رياست‌جمهوري سال 2016 صد در صد است.اين جمهوريخواه تاکيد کرده است که در خصوص نامزد شدن هيلاري کلينتون در انتخابات رياست‌جمهوري 2016 با بسياري از جمهوريخواهان صحبت کرده است و بسياري از آنها نيز طرفدار حضور او در انتخابات هستند!/رسالت


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار