گزارش/

پرديس در دام قيمت هاي تخميني

مسکن مهر پردیس از زمان اولین ثبت نام خود تاکنون سه بار افزایش قیمت داشته وهچنان قیمت ها را تخمینی اعلام می کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، اوایل خرداد ماه سال گذشته،مدیر عامل شهر جدید پردیس از آغاز ثبت نام مسکن مهر در این شهر خبر داد و آورده متقاضیان را بنا به متراژ واحد،15 تا 25 میلیون تومان اعلام کرد. 

درست چند روز بعد از این خبر و قبل از شروع ثبت نام،این قیمتها به 15 تا 30 میلیون تومان تغییر یافت. 

براساس این گزارش؛ ثبت نام مسکن مهر در 16 خرداد ثبت نام از طریق دفاتر پستی آغاز شد و متقاضیان ،فرض را بر واریز 5 میلیون اولیه و واریز حداکثر 25 میلیون تومان در طول اجرای پروژه گذاشته و مدارک خود را ارسال کردند. 

یک ماه گذشت و متقاضیانی که با تکیه بر دارایی های اندک خود،با هزار امید و آرزو بعد از دریافت پیامک برای انتخاب پروژه خود به سوله های عمران پردیس فراخوانده شده بودند، با بنری مواجه شدند که کاخ آرزوی خانه دارشدن بسیاری از آنها را فروریخت. 

این در حالی است که در این بنر آورده اولیه به جای 15 تا 30 میلون تومانی که اعلام شده بود،20 تا 32 میلیون تومان نوشته شده بود و آورده اولیه که 5 میلیون اعلام شده بود، تنها برای یک پروژه 5 میلیون و برای سایر پروژه ها 10 میلیون تومان بود. 

از همه جالبتر ،به جای اینکه این مبالغ طبق وعده مسوولان در طول اجرای پروژه و بنا بر پیشرفت فیزیکی آنها مطالبه شود،با اقساط سنگین به فاصله 3 ماه و کلا در 8 ماه مطالبه می شد. 

تعداد زیادی از متقاضیاني که با اعتماد به صحبتهای اولیه مدارک خود را ارسال کرده بودند، با دیدن این شرایط ناچار به انصراف شدند درحالیکه این افراد به دلیل ثبت شدن مشخصاتشان در سامانه عمران پردیس،بعد از انصراف ،برای 2 سال در پردیس و 3 سال در سایر نقاط از ثبت نام در مسکن مهر محروم مي شدند.

***ارزش ريالي پله هاي صعود را طي مي كند

بر اساس این گزارش؛ حداکثر افزایش قیمت مسکن مهر طبق گفته نیکزاد وزیر مسکن و شهرسازی، 13 درصد بوده ، در حالی که افزایش های اخیر و به خصوص  با اعلام خبري مبنی بر 3 تا 4 میلیون تومانی، نشان دهنده آن است که همچنان بر قیمت مسکن مهر اضافه می شود.  
 حال این سوال برای بسیاری از متقاضیان مسکن مهر مطرح است که با چند میلیون تومان صاحب مسکن مهر می شوند؟

بر پايه این گزارش؛ ارزش ریالی هر واحد مسکن مهر با در نظر گرفتن وام، اکنون از 36 تا 41 میلیون تومان به 67 تا 71 میلیون تومان رسیده است.

این در حالی است که بسیاری از گروه های کم درآمد جامعه خود را آماده می کردند تا با سپردن 15 میلیون تومان آورده نقدی و 25 میلیون تومان وام، صاحب خانه شوند  و واحدهایی مناسب با تجهیزات کامل و قیمتی حدود 40 میلیون تومان در مجموع تحویل بگیرند، اما اکنون میزان آورده مشتری از مبلغ وام 25 میلیون تومانی بالاتر نرفته و رقم آورده نقدی مردم به 32 تا 46 میلیون تومان در شهر پردیس رسیده است.

پرداخت این میزان آورده که پرداخت آن در حد توان مالی بسیاری از خانوارهای کم درآمد جامعه نیست و در نتیجه برخی از متقاضیان که امیدوار شده بودند روزی صاحب خانه می شوند، اکنون در صف انصرافی ها هستند و با ناامیدی نسبت به آینده این طرح نگاه می کنند.

لازم به ذكر است ؛ سيدعلي لطفي‌زاده معاون وزير راه و شهرسازي و نماينده وزير راه و شهرسازی در پردیس دلایل این افزایش قیمت را این طور اعلام کرده است: دستورالعمل افزايش قيمت كه سال گذشته ابلاغ شده بود براي واحدهاي مسكوني فاز 11 (كوزو) اعمال نشده بود و در سال جاري و پس از بررسي‌هاي كارشناسي اين افزايش قيمت در حد 4 ميليون تومان تعيين شده كه به آورده اوليه متقاضيان افزوده خواهد شد. 

در همين راستا علي نیکزاد وزیر راه و شهرسازی چندی پیش اعلام کرده بود که هیچ دولتی تاکنون نتوانسته بود با 5 میلیون تومان مردم را خانه دارکند اما این دولت آرزو خانه دار شدن با پول کم را محقق کرده است. 

 در حالی که اگر از روز اول مبالغ و شرایط اقساط به درستی اعلام میشد،این افراد هم میتوانستند با تکیه بر دارایی خود در سایر نقاط مانند پرند که قیمت پایینتری داشت ثبت نام کرده و از گردونه مسکن مهر خارج نشوند. 

با وجود افزایش قیمت اولیه، تعدادی از متقاضيان تا به امروز نیز اقساط خود را واریز کردند و حالا درست چند روز قبل از زمان واریز قسط سوم،با افزایش قیمت دیگری مواجه شده اند. 

این بار قیمتها از 20 تا 32 میلیون تومان به 28 تا 42 میلیون تومان افزایش یافته است و شرکت عمران پردیس با تکیه بر جمله : "این قیمتها تخمینی است" همچنان راه را برای افزایش قیمتهای آتی باز گذاشته اند.

با وجود شرايط سخت براي متقاضيان، مسوولان مسکن مهر پردیس از هرگونه پاسخگویی خودداری می کنند .

انتهاي پيام/
برچسب ها: پردیس ، قیمت ، تخمینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار