افشای تخلفات رسيدگي به پرونده قتل نوجوان سياهپوست آمريکايي

يکي از اعضاي هيئت منصفه دادگاه رسيدگي کننده به پرونده قتل ترايوون مارتين نوجوان سياهپوست آمريکايي مطالب تکان دهنده اي مطرح کرد که درباره صدور حکم تبرئه براي جرج زيمرمن قاتل اين نوجوان سياهپوست است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سي ان ان،اين عضو هيئت منصفه دادگاه مذکور که هويتش فاش نشده است در گفتگوي اختصاصي با سي ان ان روند رسيدگي به اين پرونده را مسخره و مضحک توصيف کرد. وي گفت وقتي دادگاه تشکيل شد ما نتوانستيم به عمق واقعي مسئله پي ببريم و مطالبي که مطرح مي شد به صورتي بود که اين جنايت چند سال پيش رخ داده است. وي گفت وکيل زيمرمن عملکرد بسيار خوبي داشت و تاثير زيادي بر اعضاي هيئت منصفه گذاشت و آنها مي خواستند به نتيجه اي برسند که مدنظر داشتند.
مردم نيويورک در اعتراض به حکم تبرئه جرج زيمرمن متهم به قتل ترايوون مارتين نوجوان هفده ساله به خيابان ها آمدند.
معترضان تصاويري از نوجوان مقتول را در دست داشتند و روي پلاکاردهايشان نوشته شده بود:« ما همه ترايوون مارتين هستيم. کل نظام آمريکا گناهکار است.
يکي از معترضان گفت: به نظر من اين حکم ناعادلانه است. دستگاه قضايي کار خود را اصلا خوب انجام نداد. زيمرمن جان يک نوجوان بي دفاع سياهپوست را گرفت و پليس نيز هيچ کاري نکرد. اما متاسفانه کاري از دست ما ساخته نيست و بايد به قانون و تصميمي که گرفته شده است ، احترام بگذاريم. اما مردم خشمگين هستند.
يک معترض ديگر مي گويد: خيلي غم انگيز است که عدالت براي آفريقايي تبارها در آمريکا به اجرا در نمي آيد. اين براي جوانان سياهپوست پيام خوبي در بر ندارد. حکم صادر شده ناعادلانه بود.
در همین حال صدها نفر از مردم شهرهاي مختلف ايالت آلاباماي آمريکا بر ضد حکم صادره تظاهرات کردند.
در شهر بيرمنگام اين ايالت هم صدها نفر با حضور در خيابانها و با سر دادن شعار اعتراض خود را به حکم دادگاه اين پرونده نشان دادند.
واندا ارکسين فعال حقوق مدني و از حاضران در تظاهرات گفت:من به خاطر بي عدالتي که در فلوريدا روي داد به اين جا آمده ام.چون يکي از پسران من کشته شده است درد مادر اين نوجوان را به خوبي درک مي کنم.
وي افزود:آيا به نظر شما تنها يک نوجوان هفده ساله دبيرستاني که پياده روي مي کرده کشته شده است؟به نظرم ما بايد کاري انجام دهيم.
مارلون رايت از ساکنان محل هم گفت:به عنوان يکي از جوانان سياهپوست در بيرمنگام من بارها شاهد موارد مختلفي از نژاد پرستي بوده ام.من اين موضوع را درک مي کنم که نژاد پرستي وجود دارد و هنگامي که با نژاد پرستان روبرو مي شوم مسيرم را تغيير مي دهم.
چارلز رنگل نماينده کنگره آمريکا هم گفت:دوستان من اين تنها آغاز ماجراست.نژاد کلمه اي است که زماني نه چندان دور ما با آزاردهنده ترين عبارات درباره آن صحبت مي کرديم.ما نمي توانيم کنا ربکشيم زيرا اين يک فاجعه غمبار است.
جرج ميکس يکي ديگر از نمايندگان کنگره گفت:اگر چه ما در کشور قانون ها زندگي مي کنيم و هيات منصفه حکم خود را صادر کرده است اما مجبور نيستيم که به اين حکم موافقت کنيم و ما بايد فرياد اعتراض خود را به گوش همگان برسانيم.
این در حالی است که فضاي شهر لس آنجلس آمريکا به علت تظاهرات مردمي ملتهب شده است. فعالان آمريکايي در کنار مردم اين کشور از ساعتي پيش در شهر لس آنجلس در ايالت کاليفرنيا تظاهرات آغاز کرده اند. اين تظاهرات در اعتراض به نوع حکمي است که درباره پرونده قتل ترايوون مارتين نوجوان سياهپوست هفده ساله صادر شده است. براساس حکم دادگاه فلوريدا، قاتل ترايوون مارتين از اتهام قتل تبرئه شده است. معترضان آمريکايي با تجمع در خيابانهاي شهر لس آنجلس ، چند سطل زباله را به آتش کشيده اند بطوريکه ستونهايي پراکنده از دود از فراز اين شهر قابل رويت است. نيروهاي امنيتي وپليس به صورت گسترده در اين شهر حضور دارند تا فضاي شهر را در کنترل خود نگاه دارند. ظاهرا برخوردهايي هم بين معترضان و نيروهاي پليس پيش آمده است. به نظر مي رسد با تاريک شدن هوا در اين شهر به وقت محلي، بر شمار معترضان افزوده مي شود.










اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار