ایندیپندنت: رشد جنبش ناسیونالیست‌های نژادپرست در توییتر از داعش سریع‌تر است

بنابر اطلاعات منتشره فعالیت هواداران نازی در توییتر طی 4 سال گذشته 600 درصد افزایش داشته است.

رشد جنبش ناسیونالیتهای نژادپرست در توییتر از داعش سریع‌تر استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی ایندیپندنت؛ شمار ناسیونالیست‌های سفید و هواداران نازی در شبکه اجتماعی توییتر در 4 سال گذشته 600 درصد افزایش داشته است که این رقم بسیار بالاتر از نرخ رشد حمایت از داعش در این شبکه اجتماعی است.

محققان دانشگاه جورج واشینگتن پس از بررسی 18 حساب کاربری وابسته به سازمان و گروه‌های ناسیونالیست‌های سفید و نازی اعلام کردند در سال 2012 تعداد پیروان این گروه‌ها در توییتر 3500 نفر بود. این در حالی است که باگذشت 4 سال این رقم به 22 هزار نفر رسیده است. این در حالی است که تبلیغات داعش در توییتر برای جذب نیرو در سه سال گذشته رشد چندانی نداشته و مسدود شدن حساب کاربری وابسته به داعش روند افزایش محبوبیت این گروه را متوقف کرده است.

در بخش دیگری از این مطالعه آمده است: دونالد ترامپ موضوعی برجسته در میان ملی‌گرایان سفیدپوست است و سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای برای نامزد جمهوری خواهان کرده‌اند. دونالد ترامپ به دلیل شعارهای نژادپرستانه علیه مسلمانان و مهاجران، محبوبیت ویژه‌ای در میان ناسیونالیتهای سفید دارد.

یافته‌های دیگر نشان می‌دهد، خشونت‌های نژادپرستانه مانند کشتار سیاه‌پوستان در کلیسای چارلستون به‌طور فزاینده‌ای با تبلیغات ناسیونالیست‌های سفید گره خورده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۵ ۱۴ شهريور ۱۳۹۵
ما مردم چقدر بدبختیم هنوز از شر داعش راحت نشدیم گرفتار اینا شدیم . اینهمه پیغمبرا خودشونو کشتن که ملیت مهم نیست تقوی و جهاد مهمه فایده ای نداشت
آخرین اخبار