رقابت پایاپای ترامپ و کلینتون/مردم آمریکا کدامیک از این دو نامزد را ترجیح می‌دهند؟

در حالی که تنها 2 ماه تا زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا باقی مانده، ترامپ و کلینتون با مشکلات بسیاری در جلب نظر رأی‌دهندگان مواجه هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت پولیتیکو؛ در جدیدترین نظرسنجی های صورت گرفته در روند انتخابات آمریکا، دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواه، همچنان با برد قطعی فاصله ای بسیار زیاد دارد. در حالی که وی توانسته در هفته های اخیر فاصله خود را با کلینتون کاهش دهد؛ اما در مقایسه با 56 درصد طرفداران کلینتون، تنها 44 درصد آرا را به خود اختصاص داده است.

در صورتی که کاندیدای مستقل انتخابات آمریکا، گری جانسون و جیل استاین، را نیز در رقم ها محاسبه کنیم، ترامپ رقم 40 درصد رای دهندگان را در مقابل 50 درصد کلینتون به خود اختصاص داده است.

با این حال محدودیت طرفداران ترامپ به عنوان کم شدن شانس وی در انتخابات نهایی نیست. به خصوص اگر جانسون و استاین به روند جذب طرفداران کلینتون ادامه دهند. ترامپ باید سعی کند درصورتی که طرفداران کاندیداهای مستقل کاهش یابد، رای آن ها را در انتخابات به سوی خود جذب کند، در غیر این صورت با افزایش تعداد رای دهندگان کلینتون مواجه خواهد شد.

در حالی که ترامپ در بیش از 12 نظرسنجی، از 21 نظرسنجی صورت گرفته، در حدود 41 و یا 42 درصد آرا را به خود اختصاص داده؛ اما در سایر آن ها در سطح کمتر از 40 درصد قرار دارد.

در سوی دیگر، کلینتون در 6 نظرسنجی، بیش از 50 درصد آرا را به خود اختصاص داده است.

آمارهای گرفته شده در ایالت های مختلف حاکی از آن است که طرفداران ترامپ از حد مشخصی فراتر نرفته است. بر اساس آن ها وی در چند ماه گذشته نتوانسته میزان طرفداران خود را افزایش دهد و رقم آن ها ثابت مانده است.

در طول روند انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان، بسیاری از منتقدان ترامپ بارها رقم هایی را به عنوان سقف طرفداران وی اعلام کردند. با این حال او توانست در نهایت به عنوان کاندیدای اصلی جمهوری خواهان در انتخابات مقدماتی پیروز شود.

روند انتخابات در سطح انتخابات اصلی متفاوت است. کلینتون توانسته به غیر از مواردی خاص پیشرو در مقابل ترامپ باقی بماند. در حالی که تنها 2 ماه تا زمان انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده، ترامپ باید سعی کند رای دهندگانی را که مخالف وی هستند، به رای دادن و حمایت از او وادار کند.

در حال حاضر یکی از مشکلات اصلی ترامپ و حتی کلینتون، تعداد رای دهندگان از هر دو حزب آمریکایی است که حاضر نشده اند از کاندیدای اصلی حزب خود حمایت کنند. بر اساس آمار منتشره، تنها 82 درصد جمهوری خواهان حمایت خود را از ترامپ اعلام کرده اند. این رقم برای دموکرات ها برابر با 85 درصد است.

تعداد افرادی که خود را جزئی از دو حزب اصلی آمریکا می دانند؛ اما تاکنون حمایتشان را از کاندیدای اصلی حزب اعلام نکرده اند، در مقایسه با دوره های قبلی انتخابات افزایش یافته است.

با باقی ماندن تنها 9 هفته تا روز انتخابات، ترامپ فرصت خواهد یافت تا نظر رای دهندگان را نسبت به خودش بهبود بخشد؛ اما با وجود سقفی میان 40 و 44 درصد، وی در وضع بسیار ضعیف تری نسبت به کلینتون قرار گرفته است و تنها راه روشن پیروزی در انتخابات برای او، جذب افرادی است که تصمیم گرفته اند در این انتخابات شرکت نکنند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار