آمریکا فعالیت مسافران خارجی را در شبکه‌های اجتماعی رصد می‌کند

دولت آمریکا برای مقابله با تهدیدهای تروریستی، فعالیت مسافران خارجی را در شبکه‌های اجتماعی مورد بررسی قرار می دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت روزنامه گاردین، دولت آمریکا به منظور مقابله با تهدیدهای تروریستی به تازگی از مسافران خارجی درخواست کرده است اطلاعات فعالیت های خود در شبکه های اجتماعی را آشکار کنند.

مسافران خارجی موظفند این اطلاعات را در "سامانه مجوز الکترونیکی سفر (اِستا)" قرار دهند. استا یک سامانه آنلاین است که وظیفه تعیین واجد شرایط بودن کسانی که قصد سفر به آمریکا دارند را بر عهده دارد. این اطلاعات بوسیله مسافران پر می شود و گمرک و مأموران حفاظت مرزی آمریکا به محض ورود مسافران به این اطلاعات دسترسی پیدا می‌کنند.

مسافران در این سامانه آنلاین موظف هستند اطلاعات حسابهای خود در شبکه های اجتماعی از جمله فیسبوک، توییتر، گوگل پلاس، اینستاگرام، لینکدین و یوتیوب را مشخص کنند.

"اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا" که اجرای این درخواست را از هفته گذشته آغاز کرد، پیشتر اعلام کرده بود: حتی اگر مسافران، اطلاعات مربوط به حساب های اجتماعی خود را مشخص نکنند، از ورود آنها به آمریکا جلوگیری به عمل نخواهد آمد.

از زمانی که آمریکا برای نخستین بار این ایده را در تابستان سال گذشته میلادی مطرح کرد، با موج عظیمی از انتقادها مواجه شد. فعالان حامی حریم خصوصی افراد اعلام کردند ممکن است این اطلاعات با سازمانهای دیگر آمریکا به اشتراک گذاشته شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار