جنگ تبلیغاتی صنعت نفت آمریکا با مقررات دست و پاگیر

مؤسسه نفت امریکا (ای پی آی) در یک جنبش تبلیغاتی تازه، برای بازبینی در مقررات مربوط به ترکیب اجباری اتانول در بنزین تلاش می کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز از نیویورک، مؤسسه نفت آمریکا (ای پی آی) که مهمترین مجمع صنفی صنعت نفت ایالات متحده است، در یک جنبش تبلیغاتی گسترده، برای بازبینی در قانون معیار سوخت تجدیدپذیر مصوب ٢٠٠٧ تلاش می کند.

قانون یاد شده تولید کنندگان سوخت آمریکا را ملزم می کند که در بنزین تولیدی خود، میزان روز افزونی از اتانول را اضافه کنند.

در تبلیغات چاپی، تلوزیونی و رادیویی مؤسسه نفت آمریکا، به تأثیر منفی قانون یاد شده بر بهای مواد غذایی، کاهش بهره وری بنزین و همچنین آسیب به موتور خودرو اشاره شده که از پیامدهای افزودن اتانول به بنزین است.

باب گرکو، مدیر بخش پایین دستی ای پی آی، از اعلام هزینه این تبلیغات خودداری کرد اما گفت مؤسسه نفت آمریکا منابع قابل توجهی را برای این جنبش تبلیغاتی صرف کرده است.

طبق اعلام فعالان صنعت نفت، با افزایش هزینه های ناشی از قانون معیار سوخت تجدیدپذیر، پالایشگران آمریکایی وادار خواهند شد سوخت تولیدی خود را به جای فروش در آمریکا، به خارج از این کشور صادر کنند.

اتحادیه سوخت های تجدیدپذیر، رقیب اصلی مؤسسه نفت آمریکا، در بیانیه ای اعلام کرد جنبش تبلیغاتی ای پی آی، از روش های گمراه کننده ای در برابر مصرف کنندگان استفاده می کند.

طبق اعلام اتحادیه سوخت های تجدیدپذیر، ترکیب بالای اتانول در بنزین سبب صرفه جویی در هزینه های مصرف کنندگان و کاهش وابستگی آمریکا به واردات سوخت خواهد شد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: صنعت ، نفت ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار