رضايي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد

ضرورت تشکيل وزارت زنان/ نقش کليدي و تاثيرگذار زنان در تمامي عرصه‌ها

قائم مقام جامعه زینب(س) گفت: پیشنهاد وزارت زنان را به‌عنوان رسیدگی به مسائل زنان در تمامی حوزه ها مطرح کردیم و باید "معاونت امور زنان" در تمامی وزارت خانه‌ها تشکیل شود.

"معصومه رضایی" در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، پیرامون مطالبات زنان در دولت یازدهم اظهار داشت: مطالبات خود را در تغییر متمم 5 ساله بیان کرده‌ایم که امیدواریم مجلس به آن رأی اعتماد داده و اجرایی شود.

قائم مقام جامعه زینب با بیان اینکه زنان باید بتوانند در تمام عرصه‌ها به جای حضور فرمایشی نقش تأثیر‌گذار و کلیدی داشته باشند، اظهار داشت: بانوان توانمند که  سرمایه عظیم در کشور محسوب مي‌شوند باید در مسند‌های مختلف که تاکنون جایگاهی برای آنها تعيين نشده است قرار گیرند لذا معتقدم این سرمایه ملی و استعداد‌هاي بالقوه در حال هدر رفتن است که باید بالفعل شود.

وی با اشاره به وضعیت زنان تحصیل کرده که بیکار هستند، گفت: زنان تحصیل کرده در رشته‌هایی نظیر اقتصادی و مهندسی و ... به جای فعالیت در این زمینه‌ها صرفا در تشکل‌ها فعالیت دارند یا اینکه دیدگاه خود را در قالب مقاله بیان می‌کنند.

رضایی با بیان پیشنهاد خود مبنی بر تشکیل وزارت زنان تصریح کرد: پیشنهاد وزارت زنان را به‌عنوان رسیدگی به مسائل زنان در تمامی حوزه‌ها مطرح کردیم و این به این معنی نیست که با تشکیل وزارت خانه دیگر زنان را در عرصه‌هاي دیگر دولت و کشور درنظر نگیرند و  فعاليت‌ها را به این وزارت خانه محدود كنند.

وی در ادامه افزود: باید "معاونت امور زنان" در تمامی وزارت خانه‌ها تشکیل شود تا مطالبات و نقطه نظرات این قشر جامعه در تصمیم گیری ها مدنظر و توجه مسئولان قرار گیرد، همچنین امیدواریم معاونت امور زنان که تاکنون به عنوان دفتر امور زنان بوده به مرحله اجرایی دربیاید و کار خود را آغاز کند.

قائم مقام جامعه زینب در تشریح دیگر مطالبات زنان از دولت عنوان کرد: خواستار حضور زنان در شوراهای تصمیم‌گیری و شورای عالی اقتصاد و پول، شورای امنیت ملی هستیم.

وی با بيان اينكه جمهوری اسلامی دکترین امام خمینی(ره) محسوب می‌شود ، گفت: زنان ما هیچ محدودیتی برای حضور در تمامی عرصه‌ها ندارند و باید زمینه حضور آنهایند فراهم شود چرا که وظیفه یک حکومت دینی رساندن آنان به کمال و تعالی است و بستن راه برای ورود زنان در عرصه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی خلط مبحث است.

رضایی اظهار داشت: در طی سالها زنان ايران توانمندی‌های خود را در تمامی عرصه‌ها بروز داده‌اند و نشان دادند که می‌توانند با عزت و آبرو و کمال به فعالیت بپردازند و با توجه به دقت و حساسیتی که دارند از مسئولیت پذیری بالایی نیز برخوردارند.

قائم مقام جامعه زینب(س) با بیان اینکه ما می‌توانیم از زن ایرانی که الگویش حضرت زهرا(س) است در عرصه بین‌المللی بهره ببریم، خاطرنشان کرد: در مذاکرات هسته‌ای مقابل خانم اشتون می‌توانیم با انتخاب یک زن مسلمان ایرانی که در انقلاب اسلامی پرورش یافته انقلاب خود را صادر کنیم و معتقدم برای جمهوری اسلامی ایران تبلیغی زيباتر  از این نیست.

انتهاي پيام/

برچسب ها: خواستار ، تشکیل ، وزارت ، زنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار