قلب صنعت خودروسازي آمريکا ورشکسته شد

شهر دیترویت آمریکا اعلام ورشکستگی کرد. این شهر بزرگترین شهری است که در تاریخ آمریکا تاکنون ورشکست می شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، شهر دیترویت که زمانی چهارمین شهر بزرگ آمریکا و مرکز صنایع تولید خودرو در این کشور بود، اکنون نیمی از جمعیت خود را در اثر عواملی چون جرم و جنایت، مهاجرت و نابودی شرکت های خودروسازی از دست داده و جمعیت آن از 1.8 میلیون نفر در سال 1950 به 685 هزار نفر رسیده است.


دیترویت بزرگترین شهر آمریکایی است که تاکنون اعلام ورشکستگی می کند. اگر با طرح ورشکستگی دیترویت موافقت شود، مسئولان این شهر می توانند دارایی ها و سرمایه های شهری ازقبیل ساختمانها را به پول نقد تبدیل کنند تا از این طریق بدهی های شهر پرداخت شود. زمانی شهر دیترویت که قلب خودروسازی آمریکا است یک میلیون و 800 هزار نفر جمعیت داشت اما پس از بحران مالی در سال 2008 که به بحران مسکن و ورشکستگی صنایعی از قبیل شرکتهای خودروسازی آمریکا منجر شد جمعیت این شهر به 700 هزار نفر رسیده است زیرا بسیاری از کارگران و ساکنان این شهر ، دیترویت را ترک کرده اند.

 بسیاری از محله های دیترویت از سکنه تخلیه شده و به شهر ارواح تبدیل شده است. دِیو بینگ شهردار دیترویت به کارکنان سازمانهای شهری اطمینان خاطر داده است که پرداخت حقوق آنها ادامه خواهد داشت و تا چند ماه دیگر وضع این شهر بهبود پیدا خواهد کرد. شهر دیترویت در دهه های هزار و نهصدو پنجاه و هزار و نهصد و شصت، قلب صنعت خودروسازی آمریکا بود که سبب اوج گرفتن آمریکا در این عرصه شد. با این اوصاف، ورشکسته شدن شهر دیترویت نه تنها برای این شهر بلکه برای کل آمریکا خبر بسیار بدی به شمار می رود. بی تردید با ورشکستگی دیترویت، خدمات عمومی در این شهر بسیار تنزل پیدا خواهد کرد و حقوق کارکنان دولتی وابسته به شهرداری کاهش خواهد یافت.

ورشکستگی دیترویت ضربه بزرگی به صنعت خودروسازی آمریکا وارد خواهد کرد زیرا این شهر،قلب این صنعت به شمار می رود. مرکز اصلی شرکت جنرال موتورز در این شهر واقع است. کاهش شدید جمعیت این شهر سبب افت مالیاتهایی شد که سازمانهای شهری از مردم دریافت می کردند و همین مسئله با کاهش درامدهای این سازمانها و درنتیجه به ورشکستگی کشیده شدن این شهر همراه شد. باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و مشاوران او از نزدیک مسائل دیترویت را زیرنظر دارند. گفته می شود سخنگوی کاخ سفید گفته است دولت فدرال آمریکا مصمم است برای بهبود وضع دیترویت با مسئولان این شهر همکاری کند.

"ریک اسنیدر" استاندار ایالت میشیگان با اشاره به ورشکستگی نهادهای اقتصادی و شغلی در این شهر گفت تنها راه عاقلانه برای تامین رفاه شهروندان این شهر اعلام ورشکستگی در مراجع قضایی است.

این شهر از ماه گذشته دیگر نتوانست اقساط وام های دریافتی توسط نهادهای شهری را به مبلغ 18.5 میلیارد دلار که برای تامین روند اقتصادی و مالی درخواست شده بود بازپرداخت کند.

اسنیدر گفت: خودکشی در این شهر آمریکایی به بالاترین رقم در 40 سال گذشته رسیده و در دو دهه گذشته نیز در ردیف خطرناک ترین شهرهای آمریکا از نظر ارتکاب جرایم بوده است.

وی همچنین فاش ساخت در اثر بحران اقتصادی که دامنگیر این شهر شده است 78 هزار ساختمان در سراسر این شهر متروکه است و 40 درصد چراغ های نصب شده در تیرهای برق در خیابان های این شهر سوخته است.

وی همچنین گفت: مسئولان شهر برای پیشگیری از ورشکستگی، مالیات بر مشاغل و مسکن را تا جایی که قانون اجازه می داد بالا بردند اما چاره ای نکرد.




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار