روایت پنهان افزایش نرخ CNG و کارمزد جایگاهداران

رییس انجمن جایگاهدارن CNG کشور، با انتقاد از عدم افزایش نرخ CNG و کارمزد جایگاهدارن خواستار کمک از دولت فعلی و دولت جدید برای حمایت بیشتر و احقاق حقوق این صنعت شد.

"اردشیر دادرس" در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با انتقاد از عدم افزايش کارمزد جایگاهدارن سی ان جی گفت: موضوع افزایش نرخ CNG و کارمزد همچنان در لیست انتظار قرار دارد و از زمان اجراي قانون هدفمندي يارانه ها تاکنون رقم کارمزد جايگاه هاي «سي.ان.جي» تغييري نکرده و 40 تومان به ازاي فروش هر مترمکعب گاز باقي مانده است. اين در حالي است که هزينه هاي جايگاهداران 85درصد افزايش داشته است که شامل افزايش هزينه حقوق و دستمزد، تامين کالاو قطعات يدکي، قبوض آب، برق و گاز، بيمه و... است. 

دادرس با بیان اینکه صنعت CNG با درآمدزایی 6هزار و 500 میلیارد تومان و 22 میلیارد دلار درآمد ارزی شاهد این مدعا است که این صنعت توانسته بر مشکلات پیش رو فایق آید و در مقابل واردات CNG مقاومت کند.

 وی تصریح کرد: اگر قرار باشد کارمزدي براي سال جاري تعيين شود، اين رقم بايد از 80تومان به ازاي فروش هر مترمکعب گاز بيشتر باشد. 

رییس انجمن صنفی جایگاهداران CNG گفت: ماجرای دردناک افزایش قیمت CNG و نرخ کارمرذ همچنن در هاله ای از ابهام قرار گرفته  و منتظر هستیم که دولت خدمتگذار چه سرنوشتی را برای این صنعت اشتغالزا رقم بزند. 

دادرس با اعلام این‌که از ابتدای امسال صنعت CNG در همه حلقه‌های خود (ساخت کمپرسور، جایگاه، تولید مخازن خودرو و نصب و تبدیل ناوگان) متوقف شده است، گفت: صنعت CNG به انزوا کشیده شده و در وضعیت بدی بسر می بردبطوریکه هر جایگاهداری که اقدام به تعمیرات جایگاه می کند به دلیل پایین بودن قیمت به مدت طولانی به تعطیلی کشانده می شود.  
 
رییس انجمن صنفی جایگاه‌داران CNG هشدار داد که تاثیرات منفی وضعیت بحرانی صنعت CNG در کوتاه‌مدت مشخص نیست بلکه یک تا دو سال دیگر که مصرف بنزین افزایش یافت نتیجه‌ کوتاهی در عدم توسعه صنعت CNG مشخص می‌شود. 
  
وی اظهار داشت: در صورت افزایش کارمزد جایگاه‌داران CNG مردم حاضرند این رقم را به راحتی بپردازند، چرا که با توسعه‌ این صنعت مردم کمتر زمان خود را در گرما و سرما در صف‌های طولانی CNG تلف خواهند کرد. 
  
دادرس با درخواست کمک از دولت فعلی و دولت جدید خواستار حمایت بیشتر و احقاق حقوق صنعت CNG کشور شد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار