بدنبال تشديد رکود اقتصادی/

بار سنگین بدهی بر دوش اتحادیه اروپا

داده های رسمی نشان می دهد بدهی‌های جمعی در منطقه یورو رکورد جدید 92.2 درصدی در سه ماهه اول سال 2013 را ثبت کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، دفتر آمار اتحادیه اروپا دادهایی منتشر کرده که بیانگر این است  که  بدهی دولت های حوزه یورو به عنوان سهمی از کل تولید ناخالص داخلی سالانه منطقه یورو به 92.2 درصد در سه ماهه اول سال 2013 رسیده که نسبت به رقم 90.6 درصد در سه ماهه پیشین افزایش یافته است.

آژانس اتحادیه اروپا اظهار داشت که بالاترین نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی مربوط به کشور یونان با 160.5 درصد است.  در رده های بعدی ایتالیا با 130.3 درصد ، پرتغال با 127.2 درصد و ایرلند 125.1 درصد قرار دارند.

آخرین اطلاعات نشان داد که بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا همچنان در رکود به سر می برند و بار بدهی این کشورها سنگین تر شده است.

یونان در مرکز بحران بدهی منطقه یورو  است و در حال ورود به ششمین سال  رکود اقتصادی است. دولت اقدامات ریاضتی سختی را در پیش گرفت بطوریکه بیش از یک چهارم از یونانیان شغل خود را از دست داده اند.

ایتالیا نیز کمترین رشد اقتصادی را در منطقه یورو داشته ، اقدامات سخت ریاضت اقتصادی، کاهش هزینه ها و تغییرات حقوق بازنشستگی، نگرانی های جدی برای بسیاری از مردم که در حال حاضر با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند را در پی داشته است.

اتحادیه اروپا به دلیل بحران مالی که از  اوایل سال 2008  آغاز شد اقدامات ریاضتی سختی را اعمال کرد که موجب ناآرامی های اجتماعی و اعتراضات گسترده در بسیاری از کشورهای اروپایی شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: یورو ، افزایش ، بدهی ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار