رتبه بندی و معرفی 500 شرکت برتر کشور

رتبه‌بندی شرکت‌های ایرانی ( IMI-100) با هدف شفاف‌سازی فضای کسب و کار کشور و گسترش رقابت‌ بین شرکت‌های ایرانی ، برای شانزدهمین بار از سوی سازمان مدیریت صنعتی انجام می گیرد و نتایج آن در "همایش شرکت‌های برتر ایران" در بهمن ماه امسال اعلام می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، علی کرمانشاه با بیان اینکه یکی از اهداف رتبه‌‌بندی 100 شرکت برتر، رتبه‌بندی شرکت‌ها از نظر میزان اثرگذاری آنها در اقتصاد ملی است، افزود: این رتبه‌بندی به سازمان‌های حاکمیتی و سیاست‌گذاران اقتصادی در تحلیل روند اقتصادی کشور، رشد رقابت در بخش‌های دولتی و خصوصی و همچنین اجرای سیاست‌های اصلاحی، کمک ویژه‌ای می‌کند.
وی ادامه داد: دستاورد چنین رتبه‌بندی بیش از هر کسی، متوجه مدیران همین بنگاه‌ها است و بی‌تردید، مدیران با استفاده از نتایج رتبه‌بندی، وضعیت رقابتی خود را شناخته و راهبردهای آینده شرکت خود را بهتر تدوین می‌کنند.
کرمانشاه اظهار داشت: سال گذشته 400 شرکت بزرگ کشور در پانزدهمین سال، رتبه‌بندی شدند و پیش بینی می‌شود امسال تعداد این شرکت‌ها به 500 شرکت افزایش یابد.
همچنین مجید درویش، مجری رتبه بندی شرکت‌های برتر ایران، گفت: فرآیند رتبه‌بندی از مرداد ماه با فراخوان شرکت‌های واجد شرایط و دریافت صورت‌های مالی آنها آغاز می‌شود.
وی در مورد شرایط ورود به این رتبه‌بندی، گفت: هر واحد یا سازمانی که به عنوان «شرکت» ثبت شده باشد، در صورتی که انحصار قانونی نداشته باشد و میزان فروش یا درآمد آن طی سال مالی 91 بیش از 40 میلیارد تومان باشد، می‌تواند در این رتبه‌بندی شرکت کند.
درویش گفت: در این رتبه‌بندی، تمام شرکت‌ها اعم از شرکت‌های بورسی و شرکت‌های غیر بورسی حضور دارند.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار