بسته اسرار كهكشان:

رصد آسمان در برج ميلاد

برج ميلاد تهران يعني بلندترين برج تهران برنامه رصدي از آسمان شب را تا پايان رمضان برگزار مي‌كند.

به گزارش خبرنگار گروه فناوري‌هاي نوين باشگاه خبرنگاران، در ماه مبارك رمضان بعضي از ما بعد از افطار براي انجام دادن كارهاي مثل پياده‌روي، ورزش كردن يا به قول خودمان هوايي تازه كردن راهي بيرون مي‌شويم؛ اما در اين شب‌ها هستند كساني كه دل به آسمان و ستاره‌هایش دادند تا از رصد اين بيكران پرعظمت لذت ببرند.
به همين بهانه برج ميلاد تهران به وسيله اعضاي باشگاه نجوم برج ميلاد شرايط مناسبي را براي رصد اجرام كيهاني مهيا كردند.
در همين راستا علي ابراهيمي سراجي معاون باشگاه نجوم برج ميلاد اظهار داشت: اين برنامه كه از ساعت 19 آغاز و تا 2 بامداد ادامه دارد تا آخر ماه مبارك رمضان برگزار مي‌شود.
وي اظهار داشت: در اين برنامه موضوعات مختلفي همچون رصد صورت‌هاي فلكي تابستانه، اجرام كيهاني، رصد ماه و رصد زحل را اجرايي مي‌كنيم.
در گزارش ميداني خبرنگار باشگاه خبرنگاران، يكي از علاقمندان در حال رصد عنوان كرد: در حال رصد ماه كه تنها قمر زمين است مي‌باشد، وي اين قمر را داراي تعداد بي‌‌شماري چاله دانست.
وي افزود: اين چاله‌ها و گودال‌ها جذابيت خاصي به اين جرم‌كيهاني داده ولي از زيبايي‌هاي آن كاسته است.
در هياهوي موجود در برج ميلاد افراد بي‌شماري در صف‌هاي طولاني براي رصد سياره زحل از پشت تلسكوپ ايستاده بودند.
كارشناس مربوطه كه در كنار اين تلسكوپ ايستاده بود، تصريح كرد: در حال حاضر اين تلسكوپ ششمين سياره بزرگ منظومه شمسي را در معرض ديد قرار داده كه به آن زحل يا كيوان مي‌گويند.


وی گفت: به این سیاره ارباب حلقه ها می گویند که در فاصله دوری از سیاره زمین جای گرفته و حلقه های این سیاره تشکیل شده از میلیاردها سنگ و تکه یخ است که به دلیل نیروی جاذبه ای که این سیاره  دارد این اجرام مجبور هستند در اطراف سیاره زحل بچرخند.

 تمامی افراد که در حال رصد این سیاره از داخل  تلسکوپ بودند تاید کردند  این سیاره خدا و عظمت آفرینش را به نمایش می گذارد و انسان ها برای دیدن آن ها باید از ابزار پیشرفته و دقیقی استفاده کنند.

 برج میلاد علاوه بر رصد اجرام کیهانی  کاری با موضوع آسمان شب با نام مشق شب را برگزار کرده  است.

  عماد نعمت الهی، عکاس نجومی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: در این نوع  عکاسی تلاش شده تا زیبایی های آسمان شب با سوژه ها و مکان های زمینی مختلف ایران در کنار هم قرار گیرد تا این تصاویر پدید آیند.

 وی عنوان کرد: در این نمایشگاه 21 عکس با عنوان ستاره و  شهاب در ابعاد 100در 70 از بخش های مختلف ایران و آلمان پرستاره اش در معرض نمایش قرار داده شده است .

نعمت الهی در خصوص سبک عکاسی  این گالری اظهار داشت: در این نوع عکاسی از سبک رصد ستارگان استفاده شده در این سبک شات دوربین را باز می گذاریم و به دلیل چرخش زمین ستارگان نیز در مکان خود جا به جا  می شوند  که خط و مسیر حرکتشان در تصویر ثبت می شود.

برچسب ها: برج ، میلاد ، آسمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.