شفيعي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

آمريکايي‌ها قصد دارند در شرايط جديد مناسبات خود را با ايران گسترش دهند

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: تلاش براي به تعويق افتادن تحريم‌ها در واقع به عنوان نشانه‌هايي قلمداد مي‌شود که آمريکايي‌ها قصد دارند در شرايط جديد مناسبات خود را با ايران گسترش دهند.

نوذر شفيعي نماينده ممسني در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به تلاش دو حزب حاکم در کنگره آمريکا براي اعمال تحريم و عدم اعمال تحريم ايران گفت: بعد از پيروزي انقلاب اسلامي دو جناح در آمريکا بوجود آمد که دسته‌اي از آن‌ها خواهان توسعه مذاکرات با ايران بوده و عده‌اي هم با اين امر مخالف بودند.
 
وي ادامه داد: البته اين مسئله تحت تاثير شرايط متفاوت بوده است به عنوان مثال شرکت‌هاي نفتي و يا شرکت‌هاي بازرگاني آمريکايي عمدتا تمايل داشتند که به نوعي رابطه بين ايران و آمريکا وجود داشته باشد.
 
شفيعي در ادامه تصريح کرد: در شرايط فعلي به نظر مي‌آيد جرياني که خواهان توسعه مناسبات با ايران است در حال مطرح نمودن نظرات خود بوده و با توجه به فضاي جديدي که در ايران پيش آمده  تلاش مي‌کند که از اين فضا براي توسعه مناسبات ايران و آمريکا استفاده کند.
 
عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تاکيد کرد: در ايران اين انتظار وجود دارد که اگر آمريکا خواهان توسعه مناسبات با ايران است بايد اقداماتي در اين رابطه انجام دهد که دليل محکمي براي اين امر باشد.
 
نماينده ممسني در پايان اظهار داشت: تلاش براي به تعويق افتادن تحريم‌ها در واقع به عنوان نشانه‌هايي قلمداد مي‌شود که آمريکايي‌ها قصد دارند در شرايط جديد مناسبات خود را با ايران گسترش دهند.

'گفتني است در حالي که قرار است طرحي با عنوان تحريم کامل نفت ايران امروز( چهارشنبه) در کنگره آمريکا بررسي شود، تعداد زيادي از نمايندگان  کنگره آمريکا خواهان به تعويق افتادن اين مسئله هستند.

 
انتهاي پيام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.