اگر کودک شیرخواره دارید بخوانید!

استفاده از داروهای گیاهی برای درمان و یا پیشگیری از بسیاری از بیماری ها مفید است ما در اینجا گیاهی را به شما معرفی می کنیم که شاید بتواند کاربرد زیادی داشته باشد.

نظام بحرینی متخصص طب سنتی و مدرس جهاد دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه در طب سنتی به یک گیاه از دو جنبه کیفیت و خاصیت نگاه می کنیم گفت: کیفیت همان مزاج است.
 
وی با اشاره به اینکه یک گیاه طب سنتی را نمی توان برای همه افراد تجویز کرد اظهار داشت: اما به طور کلی گیاه رازیانه برای افزایش شیردهی مفید است.

وی در ادامه تصریح کرد: در بسیاری از بیماری های سرد مثل بیماری های بلغمی از عرق رازیانه استفاده می شود.

وی با اشاره به اینکه در طب سنتی هر داروی گرمی مفتح و باز کننده انسدادهای کبدی است اظهار داشت: رازیانه هم از این قاعده مستثنی نیست و همچنین داروی محلل است.
 
بحرینی همچنین افزود: یکی از کاربردهای خوب این دارو در بیماری های سرد دستگاه گوارش است که بسیار شایع است و افرادی که نفخ دارند به راحتی می توانند از رازیانه استفاده کنند اما استفاده از همه اینها باید با نظر پزشک سنتی باشد تا با توجه به مزاج فرد داروی گیاهی تجویز گردد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: افزایش شیر جزء خاصیت رازیانه است اما مادر باید با توجه به مزاج خود از آن استفاده کند تا دچار عوارض رازیانه نشود.
برچسب ها: نوزاد ، شیردهی ، رازیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.