عضو کمیته علمی ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری:

ماه رمضان 30 روزه است/ امکان رویت ماه شوال در غروب چهارشنبه وجود ندارد

عضو کمیته علمی ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری گفت: امکان رویت هلال ماه شوال در غروب چهارشنبه وجود ندارد و احتمالا عربستان پنج‌شنبه را عید اعلام می‌کند.

محسن قاضی میر سعید عضو کمیته علمی ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری در گفتگو با خبرنگار علمي  باشگاه خبرنگاران گفت: تاکنون در رصدهايی که صورت گرفته هلالی با همین جدایی زاویه‌ای را توانسته‌ایم رصد کنیم اما درخشش و روشنایی آن در قسمت الراس قرار داشته است.

وی افزود: ساعت 17 روز چهارشنبه جدایی زاویه‌ای ماه و خورشید به میزانی است که لایه‌های جو آن بسیار ضخیم تر است به همین دلیل احتمال رویت آن کمتر می‌شود اما رصد گردان همچنان به رصد خود و جستجو برای شکار  هلال باريك شوال در تلاش خواهند بود.

قاضی میر سعید اظهار داشت: روز بعد یعنی پنج شنبه هفدهم مرداد ماه که می‌شود روز 30  ماه مبارك رمضان هلال ماه در شهرها و مناطق شمالی کشور به سختی رویت و در شهرها و مناطق جنوبی به راحتی قابل رصد خواهد بود.

وی میزان و ارتفاع هلال ماه را در هنگام غروب خورشید در مناطق شمالی 4/5 درجه و در بخش‌هاي جنوبی بیش از 8 درجه دانست.

قاضی میر سعید عنوان کرد: این هلال ماه در غروب روز 29 ماه مبارک رمضان در بیشتر مناطق این قاره زودتر از خورشید غروب می‌کند ولی در عربستان هنگام غروب روز چهارشنبه فقط یک درجه و 40 دقیقه قوسی از افق ارتفاع دارد به همين دليل احتمالا عربستان پنج شنبه را عید فطر اعلام می کند./ع2
برچسب ها: شوال ، ماه ، غروب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.