حذف خاموشی‌های برنامه‌ریزی‌شده کشور در ۴ سال گذشته

وزیر نیرو با تشریح اقدام‌های مهم صورت گرفته در بخش برق در چهار سال گذشته، حذف خاموشی‌های برنامه ریزی شده در کشور را از جمله این اقدام ها اعلام کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، مجید نامجو در نشست شورای مدیران ارشد صنعت برق کشور، اظهار داشت: وزارت نیرو در صنعت برق از ظرفیت بسیار خوبی در بخش سرمایه انسانی برخوردار است که باید قدر این سرمایه بزرگ را بداند چرا که تاکنون اقدام های بسیار مهمی از سوی این سرمایه انسانی صورت گرفته است.

وزیر نیرو با یادآوری برخی از این اقدام ها، گفت: ازجمله این اقدام ها می توان به برقدار کردن روستاهای بالای 20 خانوار که تلاش های زیادی برای عملیاتی شدن این اقدام صورت گرفت، اشاره کرد که خوشبختانه این برنامه با موفقیت عملیاتی شد و البته گفتنی است که برقدار کردن روستاهای بالای 10 خانوار نیز در برنامه بوده که بخش عمده ای از آن انجام شده است و امیدوار هستیم که در دولت یازدهم پیگیری شود.

وی با بیان اینکه خاموشی های برنامه ریزی شده در چند سال اخیر حذف شده است، گفت: خوشحال هستیم از اینکه پنجمین تابستان متوالی را نیز بدون محدودیت سپری کردیم بدون آنکه صنایع و یا بخش کشاورزی با مشکل خاصی روبرو باشند.

نامجو با بیان اینکه در زمان حاضر 40 درصد از تولید برق کشور در اختیار بخش خصوصی است، گفت: واگذاری نیروگاه ها که یکی از برنامه های مهم وزارت نیرو بود، در دولت دهم انجام شد و 45 نیروگاه را آماده واگذاری کردیم که از این میزان تعدادی واگذار شده و مابقی در حال واگذاری است.

وزیر نیرو در ادامه به واگذاری شرکت های توزیع اشاره کرد و گفت: تمامی اقدام های لازم اعم از بحث اهلیت این شرکت ها، مالیات، شرایط لاینفک برای واگذاری، انتقال زیان ها و غیره برای واگذاری این شرکت ها انجام شده و صنعت برق رسالت خود را در این زمینه نیز به خوبی انجام داده است.

وی گفت: کسب رتبه 14 ظرفیت تولید برق در جهان از دیگر دستاوردهای صنعت برق در چهار سال اخیر است.

نامجو اذعان داشت: ساخت 281 واحد نیروگاهی جدید از دیگر افتخارهای صنعت برق در هشت سال گذشته است که این تعداد نیروگاه، 31 هزار و 400 مگاوات برق را به ظرفیت نیروگاهی کشور اضافه کرده است.

وی گفت: ساخت نیروگاه در کشورهایی همچون عراق و سوریه از جمله اقدام های بزرگی بوده که توسط صنعتگران برق انجام شده است.

وی با اشاره به پروژه های مهر ماندگار در بخش صنعت برق کشور گفت: در بخش برق با 42 طرح نیروگاهی شامل پست و نیروگاه و خطوط انتقال، 11 هزار و 470 مگاوات ظرفیت تولید برق در قالب طرح های مهر ماندگار ایجاد شده است و مابقی نیز در دولت یازدهم انجام می شود.

وی ادامه داد: در سال 92 همچنین توانستیم مصوبه های لازم را برای تبدیل نیروگاه های گازی کشور به سیکل ترکیبی بگیریم که تمام اقدام های قانونی این فرایند نیز انجام شده است.

به گفته نامجو، بحث هدفمندی یارانه ها از دیگر اقدام های مهمی بود که در دولت دهم انجام شد و از جهت شکل و چگونگی عمل بسیار خوب پیش رفته است و امیدواریم مراحل بعدی آن هم در دولت یازدهم ادامه داشته باشد.

وی در پایان به سرمایه عظیم نیروی انسانی که در صنعت برق کشور وجود دارد، اشاره کرد و گفت: باید قدر این سرمایه بزرگ را دانست چرا که این سرمایه می تواند مثل گذشته برگ های زرینی را برای این صنعت رقم بزند.

برچسب ها: وزیر نیرو ، خاموشی ، نامجو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.