نگاهي بر گفتگوي باشگاه خبرنگاران با عوامل سريال‌هاي ماه رمضان؛/2

اميرشيبان خاقاني": دقت "لطيفي" كمك بزرگي برايم بود

"امير شيبان خاقاني" گفت: دقت و ريزبيني‌هاي "محمد حسين لطيفي" كمك بزرگي به مونتاژ كار كرد.

"اميرشيبان خاقاني" تدوينگر مجموعه "دودكش" با اشاره به فعاليت خود با اين تيم در گفتگو با خبرنگار حوزه راديو و تلويزيون باشگاه خبرنگاران، گفت: خيلي از اتفاقات در تدوين و ميكس يك اثر تأثيرگذار بوده كه مي‌توان به موسيقي تيتراژ و صداگذاري نيز اشاره كرد.

وي افزود: تيتراژ اول طرحي از "محمد حسين لطيفي" بود كه "مباركي" آن را به خوبي انجام داد و كار دقيقه 90 به ما رسيد.

"شيبان خاقاني" با اشاره به موسيقي "دودكش" نيز تصريح كرد: خوشبختانه موسيقي "دودكش" با توجه به مهارت "آريا عظيمي نژاد" به خوبي توانست تيتراژ كار را زيباتر و صميمي‌تر كند.

وي افزود: "عظيمي نژاد" با توجه به بررسي مديران سازمان براي انتخاب، دير به تيم ما پيوست و با وجود فشارهاي بسيار او توانست موسيقي را به روز آماده كند.

اين تدوينگر در خصوص "علويان" بهترين صداگذار ايران گفت: "علويان" در مقام يكي از بهترين صداگذاران ايران توانست در تدوين به من كمك كند كه از او تشكر مي‌كنم.
 
***مي‌خواستيم تدوين ديده نشود

"شيبان خاقاني" در خصوص ديده نشدن تدوين‌كار اظهار داشت: شكل و محتواي قصه و بازي‌ها به گونه‌اي بود كه روح زندگي در آن جريان داشت و من هم همه تلاش خود را داشتم تا تدوين در كار احساس نشود.

وي ادامه داد: به قدري ديالوگ‌ها و بازي‌ها ملموس بود كه ما نيازي به كات كردن بخش خاصي نداشتيم و بيشتر به دنبال رئال كار كردن و به نمايش درآوردن اثري ملموس براي مخاطب بوديم.

"شيبان خاقاني" افزود: ديالوگ‌ها و اكشن‌ها دست به دست يكديگر داد تا تدوين كار هم بدون اينكه از سوي مخاطب احساس شود، پيش رود.
 
***"لطيفي" هنرمندي متعهد و باسواد است

تدوينگر مجموعه "دودكش" با اشاره به همكاري با "محمد حسين لطيفي" كارگردان ابراز داشت: همانطور كه "امير حاتمي" گفت: "محمد حسين لطيفي" يعني دانشگاه، كار با اين كارگردان بسيار آموزنده و لذت‌بخش است.

"شيبان خاقاني" كه در مجموعه "قلب يخي" و "روز سوم" با "لطيفي" همكاري داشته است، تصريح كرد: در بسياري از كارها با اين كارگردان متبحر كار كرده‌ام و به جرأت مي‌گويم كه نكته‌بيني او در مونتاژ كار كمك بزرگي برايم بود.
 
***"امير حاتمي" صدابرداري حرفه‌اي است

وي با اشاره به همكاري خود با "امير حاتمي" صدابردار اظهار داشت: با صدابردارهاي بسياري كار كردم ولي بايد بگويم كه "حاتمي" يكي از عميق‌ترين و ريزبين‌ترين صدابردارهايي است كه تا بحال با او كار كرده‌ام.

"شيبان خاقاني" گفت: "امير حاتمي" ثابت كرد كه جوان‌ها نيز مي‌توانند كارهاي ماندگاري انجام دهند و از او هم ممنون هستم.
 
**نياز به همكاري بيشتر مديران داريم

وي خاطر نشان كرد: اميدواريم مديران سازمان صدا و سيما با ابلاغ اصلاحيه‌هاي كمتر، بيشتر ما را در بيان حقيقت به مخاطب ياري كنند./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار