تظاهرات حامیان مرسی در المنیا

ده ها هزار نفر از طرفداران اخوان المسلمین در المنیا با برگزاری تظاهراتی به مقررات منع آمد و شد اعتنایی نکردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اخوان المسلمین، تظاهرکنندگان کشتار ارتش را محکوم کردند و شعارهایی در حمایت از مرسی و محکومیت سرکوب تحصن کنندگان سر دادند.
از سوی دیگر پایگاه الیوم السابع از حضور طرفداران اخوان المسلمین در مسجد الایمان در خیابان مکرم عبید در شهرک نصر قاهره در ساعات اولیه بامداد امرز و تلاش آنها برای برگزاری تحصن در این مسجد خبر دادند.
تظاهرکنندگان طرفداران اخوان المسلمین همچنین بیمارستان صحرایی به وجود آورده اند.
این درحالی است که احمد عارف از سخنگویان گروه اخوان المسلمین گفت: اقدام نیروهای امنیتی علیه تحصن کنندگان به مثابه اقدامی علیه انسانیت و جنایتی واقعی علیه کشور است.
وی افزود: بیمارستان رابعه العدویه مملو از اجساد کشته شدگان است و بر اساس آخرین آمار 2600 نفر کشته و 7000 نفر زخمی شده اند.عارف از به کارگیری گلوله جنگی از سوی نیروهای امنیتی مصری خبر داد.
از سوی دیگر برخی منابع وابسته به ارتش مصر اعلام کردند: نیروهای امنیتی مصر مانع از یورش طرفداران اخوان المسلمین به مرکز امنیتی در حلوان قاهره شدند.طرفداران اخوان از سلاح سرد و گرم استفاده کردند.
این درحالی است که حسام سویلم یکی از کارشناسان امنیتی مصری تاکید کرد: پراکنده کردن تحصن در میادین رابعه العدویه و النهضه پایانی بر اخوان المسلمین است.
وی افزود: نمی توان در قبال حمله به مراکز پلیس ساکت ماند و قوانین بین المللی اجازه به کارگیری گلوله جنگی علیه تعدی گران را می دهد و جای تعجب دارد که نیروهای امنیتی از گاز اشک آور برای افرادی که به مراکز پلیس یورش می برند استفاده می کنند و باید از گلوله جنگی استفاده کنند.
سویلم بیان کرد:حالت فوق العاده باید مورد احترام قرار گیرد و کسانی که از آن سرباز می زنند به زندان انداخته شوند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار