نخستين نانو داروي درمان لشمانيوز (سالک) به همت متخصصان توانمند دانشگاه علوم پزشکي مشهد به زودي به مرحله توليد مي رسد .

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ رئيس مرکز تحقيقات نانو فناوري دانشگاه علوم پزشکي مشهد با اشاره به اينکه مراحل نخست کارآزمايي باليني اين دارو با حمايت موسسه بين المللي دي ان دي اي سوئيس به اتمام رسيد و مرحله دوم کارآزمايي باليني نيز با حمايت ستاد فناوري نانو انجام شده است، اظهار داشت: در حال حاضر اين دارو مراحل دريافت مجوزهاي لازم از سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت را طي مي کند و سه تا شش ماه آينده وارد بازار خواهد شد .

دکتر محمود رضا جعفري انجام مطالعات حيواني، انجام تمامي تستهاي حساسيت چشمي و پوستي، مطالعات پايداري و آزمايش بر روي افراد سالم را از ديگر مراحل تحقيقاتي اين دارو برشمرد که با موفقيت به اجرا در آمده است.

استاد دانشگاه علوم پزشکي مشهد با بیان این که در حال حاضر برای درمان بیماری سالک از داروی تزریقی گلوکانیتم استفاده می شود که عوارض جانبی برای فرد به همراه دارد خاطر نشان کرد: ‌نانو داروی نانو لیپوزومی موضعي آمپوتریستین  نوع  B که برای درمان موضعی سالک مورد استفاده قرار می گیرد دارای اثرات موثرتری و عوارض کمتری برای بیمار دارد.

وي مدت اجراي مراحل تحقيقاتي اين دارو را ده سال اعلام کرد و  اظهار داشت :‌این دارو در فرم نانولیپوزومی تولید شده است و از پوست عبور می‌کند و به قسمتهای عمقی پوست می‌رسد و منجر به درمان بیماری سالک می‌شود.

دکتر محمود رضا جعفري با بیان اینکه این دارو نخستين دارو در ایران و جهان است که علیه سالک پوستی کارایی موثری دارد، تصريح کرد: اخیرا با استفاده از این دارو یک کارآزمایی بالینی روی بیمارانی که مبتلا به سالک بودند انجام دادیم که در این بیماران نیز موثر واقع شد./ح
برچسب ها: نانودارو ، سالک ، تحقیقات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار