نقوي‌حسيني در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

فاني مناسب‌ترين فرد براي وزارت آموزش و پرورش است

رئيس فراكسيون فرهنگيان مجلس گفت: علي‌اصغر فاني که از سوي دکتر روحاني به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش معرفي‌شده، مناسب‌ترين فردي است كه رئيس‌جمهور مي‌توانست معرفي كند چرا که كاركرد وي با دولت‌هاي مختلف حاكي از مشي اعتدالي‌اش است.

سيدحسين نقوي‌حسيني نماينده مردم ورامين در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، با اشاره به انتخاب علي‌اضغر فاني به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: فاني از نيروهاي اصيل و خوش سابقه آموزش و پرورش بوده و تقريبا در همه دولت‌هاي گذشته مسئوليت و مديريت‌هاي اصلي و كليدي در حوزه آموزش و پرورش برعهده داشتند.
 
وي تاكيد كرد: مجموعه آموزش و پرورش فاني را از لحاظ تخصصي يك معلم خبره دانسته و وي را به عنوان يك آموزش و پرورشي اصيل مي‌شناسند.
 
نقوي‌حسيني در ادامه تصريح كرد: وي از نظر نونگري و آموزش و پرورش نوين يكي از صاحب‌نظران به حساب مي‌آيد، فاني در زمينه نظام نوين آموزش و پرورش و تحولاتي كه در حوزه تحصيلات دانش‌آموزان بنيان گذاري شد نقش اصلي را برعهده داشت.
 
رئيس فراكسيون فرهنگيان مجلس اظهار داشت: فاني در دوران دولت سازندگي با آموزش و پرورش همكاري داشته و در سطح مديران ارشد اين نهاد دولتي بوده‌اند، همچنين در دوره اصلاحات و حتي در دوره احمدي نژاد هم وي مسئوليت وزارتخانه را عهده‌دار بود.
 
نقوي‌حسيني ادامه داد: به نظر من فاني مناسب‌ترين فرد براي آموزش و پرورش بعد از نجفي است كه رئيس جمهور مي‌توانست معرفي كند چرا که كاركرد وي با دولت‌هاي مختلف حاكي از مشي اعتدالي اوست.
 
نماينده ورامين در مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به اين سوال كه به نظر شما آيا شخص ديگري به عنوان وزير آموزش و پرورش از سوي دولت معرفي خواهد شد يا خير، بيان كرد: معمولا هنگامي كه رئيس جمهور شخصي را به عنوان سرپرست وزارتخانه‌اي معرفي مي‌كند با رويكرد معرفي وي به عنوان وزير آن وزارتخانه اين كار را انجام مي‌دهد.
 
سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس ادامه داد: هنگامي كه مديري به عنوان سرپرست يك وزارتخانه معرفي مي‌شود به نوعي آزمون خود را در مديريت آن حوزه پشت سر گذاشته و مجلس نيز با او تعامل مي‌كند كه اگر تعاملي سازنده برقرار شود مجلس به عنوان وزير نيز به آن شخص راي خواهد داد.
 
وي در پايان خاطر نشان كرد: به نظر من حجت الاسلام و المسلمين دکتر روحاني رئيس جمهور سرپرست وزارتخانه‌هاي علوم، ورزش و آموزش و پرورش را با اين رويكرد انتخاب كرده كه اين افراد را به عنوان وزير نهادهاي مربوطه معرفي كند مگر اينكه خود افراد رضايت نداشته باشند.
 
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.