تولیدکنندگان گیاهان دارویی کشور:

فروش تریاک قاچاق در عطاری ها/ فعالیت 4700 عطاری غیرمجاز در کشور

دبیر انجمن تولیدکنندگان گیاهان دارویی کشور با اعلام اینکه در حال حاضر 4700 عطاری به‌ صورت غیر مجاز فعالیت می کنند گفت: متأسفانه در برخی از این عطاری ها تریاک قاچاق هم فروش می‌رود.

دکتر میرفخرایی در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: تخلف فروش دارو در عطاری‌های در حال پیگیری و لازم به ذکر است فروش دارو در عطاری ها ممنوع است. در حال حاضر ماده تریاک بصورت قاچاق در عطاری ها عرضه می شود و سازمان غذا و دارو و سازمان نظارت بر داروخانه ها بازرسانی را برای پیگیری این تخلفات اعزام نموده و این بازرسان در حال پیگیری تخلفات اعضای این صنف هستند.



دبیر انجمن تولیدکنندگان گیاهان دارویی کشور اعلام کرد: ما پیشنهادي به وزیر جدید بهداشت ارائه کرده‌ایم مبنی بر این‌که به جای عطاری‌ها، داروخانه‌های گیاهی تأسیس شود و مجوز تأسیس تنها برای فارغ التحصیلان رشته گیاه پزشکی صادر می شود ، هدف از تأسیس دارو خانه‌های گیاهی تنها فرهنگسازی در راستای انحلال عطاری‌ها است.

وی در پاسخ به این سوال که با متخلفین به چه نحوی برخورد قضایی می شود تشریح کرد: در رابطه با نحوه برخورد با تخلفات در عطاری ها، ارجاع پرونده تخلف به مرجع تخلفات پزشکی و در نهایت جریمه های نقدی و پلمپ محل کسب متخلفین است.

میرفخرایی تصریح کرد: مکمل هایی که برای کاهش و اضافه وزن در حال عرضه هستند نظارت و سخت گیری  برایشان وجود ندارد و تنها موضوع مهم و در دست پیگیری همین فروش غیر مجاز دارو در عطاری ها است.

وی در پایان اشاره کرد: در حال حاضر 4700 عطاری در کشور بصورت غیر مجاز در حال فعالیت هستند و ما برای قانون مند کردن و سازماندهی این تخلفات و برای صدور مدرک و پروانه مجاز کسب برای افراد واجده شرایط در حال رایزنی با دانشگاه علمی کاربدی هستیم و افرادی که مدرک مورد نظر را کسب کنند مجاز به تأسیس داروخانه های گیاهی هستند./ع2
برچسب ها: تریاک ، قاچاق ، عطاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار