مدير عامل شرکت نفتی "مانگالور":

هند با تضمین بیمه‌ شرکت‌های نفتی موافقت کرد/ واردات نفت از ایران ادامه می‌یابد

به دنبال موافقت دولت هند با پشتیبانی بیمه‌ای پالایشگاه‌های نفت این کشور، شرکت نفتی "مانگالور" هند به واردات نفت از ایران ادامه خواهد داد.

به گزارش حوزه اقتصادي باشگاه خبرنگاران، به نقل از بلومبرگ،  پس از اینکه واردات نفت شرکت مانگالور به دليل تشديد تحريم‌هاي يک جانبه امريکا عليه بخش نفت ايران از ماه آوريل قطع شده بود، مسئولان این شرکت در تاریخ 11 آگوست اعلام کردند که طی چند روز آینده یک محموله نفتی از ایران دریافت خواهند کرد.

بنابراین پس از ایجاد صندوق بیمه دولتی هند برای پشتیبانی از واردات نفت ایران، شرکت نفتی "مانگالور" یک محموله نفت خام از جمهوری اسلامی ایران خریداری کرد.

این صندوق با دارایی ٢٠ میلیارد روپیه (معادل ٣١٤ میلیون دلار)، موجب شد تا شرکت "مانگالور" نخستین محموله خود را از ایران خریداری کند.

"پی پی اوپادیا"، مدیر عامل شرکت "مانگالور" در مصاحبه تلفنی خود با خبرگزاری "بلومبرگ" گفت:  حجم محموله خریداری شده ٨٥ هزار تن بوده است.

وی در ادامه افزود: شرکت نفتی "مانگالور" سه محموله نفتی دیگر با حجم مشابه را به طرف ایرانی سفارش داده است.

براساس این گزارش، "پالانیاپان چیدامباران"، وزیر دارایی هند پیش از این اعلام کرده بود این کشور تمایل دارد در چارچوب مقررات سازمان ملل، به خرید نفت از ایران ادامه دهد.

انتهای پیام/


برچسب ها: هند ، ایران ، نفت ، واردات ، تضمین ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار