ارزش "روپيه" هند به شدت سقوط کرد

تصميم دولت آمريكا مبني بر توقف اجراي سياست پولي بانک مرکزي آمريکا، اقتصادهاي نوظهور جهان به ويژه هند را تحت تاثير گذاشته است.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از فرانس 24، ارزش روپيه هند که يکي از اقتصادهاي نوظهور جهان و هميشه متاثر از تحولات و نوسانات بازار مالي و اقتصاد آمريکا است، بعد از تصميم دولت آمريكا مبني بر توقف اجراي سياست پولي بانک مرکزي آمريکا، در مقابل دلار  2 درصد کاهش يافت.

بر اساس اين گزارش، سياست پولي بانک مرکزي آمريکا كه هنوز به طور کامل متوقف نشده تاثير منفي خود را براقتصاد و بازار مالي ديگر کشورهاي جهان گذاشته است.

کميته سياست پولي بانک مرکزي آمريکا تصميم گرفته است روند تزريق نقدينگي به بازار کشور را به تدريج متوقف کند و انتظار مي‌رود با کاهش نقديندگي و افزايش نرخ بهره، سرمايه‌ها از هند و ديگر اقتصادهاي نوظهور به آمريکا بازگردد و اين امر زمينه را براي کاهش ارزش روپيه فراهم کرده است.

عامل ديگر اينکه تراز پرداخت‌ها در هند هميشه به شدت کسري دارد و ميزان کسري آن اکنون به 4.5 درصد کل توليد ناخالص داخلي اين کشور مي‌رسد و علت اين امر نيز آن است که هند بيشتر از آنکه صادرات داشته باشد واردات دارد.

بيشترين کالاهايي که هند وارد مي‌کند نيز نفت است؛ به همين علت هند براي واردات بيشتر به دلار بيشتري نياز دارد، زيرا نفت با ارز دلار خريد و فروش مي‌شود.

انتهاي پيام/

برچسب ها: آمریکا ، اقتصاد ، هند ، روپیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار