كريمي‌اصفهاني در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

احزاب يدک‌کشِ اسم حزب و محدود به تشکل‌هاي اتوبوسي و ميني‌بوسي نباشند

دبيركل جامعه انجمن اسلامي اصناف و بازار با بيان اينكه امروزه احزاب کشور تنها اسم حزب را یدک می‌کشند، گفت: تشكل‌ها بايد با شناسنامه‌اي پربار و خروجي موثر در اداره كشور ايجاد شوند.

"احمد کریمی‌اصفهانی" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به نقش احزاب در کشور اظهار داشت: امروزه احزاب دموکراتیک‌ترین ابزار در دنیا هستند، وجود احزاب قدرتمند و پويا در هر نظام سياسي يکي از شرايط اصلي پويايي مردم‌سالاري در آن نظام است، اما ما در کشور احزابی با مباني تعریف شده نداريم.
 
وی ادامه داد: احزاب بايد با تربيت افراد توانمند براي اداره کشور تلاش کنند، در حالي که امروزه احزاب کشور تنها اسم حزب را یدک می‌کشند و هیچ امکانات و خروجي مشخصي ندارند.
 
كريمي‌اصفهاني با بيان اينكه احزاب در خیلی مواقع می‌توانند حافظ نظام‌های دنیا باشند، تصریح کرد: درست است که در کشور شرایط تشکیل حزب مهیاست، اما ضوابط و چارچوب احزاب تدوین شده نیست، تشكل‌ها بايد با شناسنامه‌اي پربار و خروجي موثر در اداره كشور ايجاد شوند.
 
وی با بیان اینکه احزاب باید امکانات، نشریه و ارکان داشته باشند، گفت: قانون اساسی بايد چارچوب و ضوابط تشکیل احزاب را مدون کند تا احزاب ما محدود به تشكل‌هاي اتوبوسی و مینی‌بوسی كه شامل اعضاي 4 و يا 5 نفره هستند، نباشد.
 
دبيركل جامعه اصناف و بازار در پایان با بیان اینکه کشور نیازمند حزب قدرتمند است، خاطرنشان کرد: رويكرد واقعي به احزاب با چهارچوب منسجم، نظام را در مقابل دسيسه‌ها و توطئه‌هاي دشمنان ياري خواهد كرد.
 
انتهای پيام/
برچسب ها: احزاب ، سیاسی ، قدرتمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار