ارومیه/

تأمین سرمایه در گردش، مهم ترین مشکل واحد های تولیدی آذربایجان غربی

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: مهم ترین مشکل امروز واحدهای تولیدی و صنعتی استان آذربایجان غربی تأمین سرمایه در گردش و نقدینگی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه نادر قاضی پور در جلسه بررسی مشکلات واحد های تولیدی استان از لحاظ مسائل مالیاتی و بانکی اظهار داشت: مشکل نقدینگی یکی از مهم ترین مشکلات واحد های صنعتی و تولیدی آذربایجان غربی است و برای گریز از موانع توسعه صنعت در استان حمایت های دولتی به ویژه تسهیلاتی مناسب از تولیدکننده به عمل آید.

وی با اشاره به تاکید دولت تدبیر و اعتدال بر لزوم توسعه سرمایه گذاری در کشور تصریح کرد: این مقطع زمانی فرصت مناسبی است تا با ایجاد تحول در عرصه تولید و صنعت استان، شاهد توسعه و شکوفایی بیش از پیش اقتصاد آذربایجان غربی باشیم.

قاضی پور اضافه کرد: تحقق این امر در گرو توجه، برنامه ریزی و عزم جدی در همه حوزه ها است.

وی خدمت به مردم را در نظام جمهوری اسلامی فرصت بسیار ارزشمندی دانست و ادامه داد: باید تلاش کنیم از دوران مسئولیت برای خدمت گذاری به مردم بهترین استفاده را ببریم و در جهت رشد و بالندگی ایران اسلامی کوشا باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی نیز در ادامه جلسه معوقات بانکی را یکی از بزرگترین دغدغه های صنعتگران استان ذکر کرد و افزود: با توجه به نوسانات نرخ ارز و ثبات نداشتن عرضه و تقاضا در بازار، برخی از واحدها در بازپرداخت اقساط تسهیلات دچار مشکل شده‌اند و در حال حاضر معوقات بانکی دغدغه برخی مدیران واحدهای تولیدی استان است.

وی اظهار داشت: معوقات بانکی نقطه توقف تولید است و تا زمانیکه حل نشود نمی توان کاری برای واحدهای تولیدی انجام داد.

اکبری اضافه کرد: شرایطی که برای ارائه تسهیلات بانکی به تولید کنندگان قرار می دهند غیر معقول و غیر کارشناسی است زیرا این تسهیلات به کسانی ارائه می شود که فاقد بدهی به بانک باشند.

وی ادامه داد: کمبود نقدینگی، بالا بودن مالیات و عوارض، محدودیت های بین المللی، مشکلات مرتبط با گمرک و بی ثباتی در مقررات صادرات و واردات از دیگر مشکلاتی هستند که در حال حاضر تولیدکنندگان استان با آن مواجه هستند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.