لاوروف : اقدام نظامی علیه سوریه به بی ثباتی خاورمیانه می انجامد

به گزارش خبرگزاري فرانسه از مسکو ، سرگئي لاوروف ، وزير امور خارجه روسيه هشدار داد راه حل نظامي عليه سوريه موجب بي ثباتي اين کشور و منطقه خاورميانه خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ، وزارت امور خارجه روسيه امروز چهارشنبه در بيانيه اي اعلام کرد سرگئي لاوروف روز سه شنبه در گفتگوي تلفني با اخضر ابراهيمي ، فرستاده ويژه اتحاديه عرب و سازمان ملل ضمن تأکيد بر اين مطلب که  هيچ جايگزين ديگري جز راه حل سياسي-ديپلماتيک در سوريه وجود ندارد ، گفت تلاش براي راه حل نظامي تنها به بي ثباتي بيشتر در سوريه و منطقه منجر خواهد شد.
براساس اين بيانيه ، ابراهيمي و لاوروف موافقند که در اين لحظه بحراني همه طرف هاي درگير از جمله  بازيگران  خارجي بايد به شيوه مسئولانه تري عمل کنند و اشتباهات گذشته را تکرار نکنند.
همچنين وزارت امور خارجه روسيه شب گذشته در بيانيه ديگري اعلام کرد لاوروف در گفتگويي تلفني با جان کري ، همتاي آمريکايي اش نظرات وي را در مورد دست داشتن دولت سوريه در حمله شيميايي هفته گذشته در دمشق رد کرد.
کري در اين گفتگو نظراتي را مطرح کرد که گفته مي شود بر مبناي اطلاعات به دست آمده از منابع موثق است و بر اساس آن دولت سوريه مسئول استفاده احتمالي سلاح هاي شيميايي است.
اين بيانيه افزود لاوروف ضمن ارائه استدلال هاي روسيه در اين باره ، چنين ديدگاهي را رد کرد و گفت مسکو همچنان از اين خط مشي خطرناک نگران است، هر چند از قبل بديهي بود برخي کشورها که هدفشان ايجاد اخلال در آغاز يک فرايند سياسي-ديپلماتيک براي حل و فصل مناقشه سوريه بود ، به دنبال مداخله نظامي در سوريه هستند.
برچسب ها: بین الملل ، روسیه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار