تبریز/

لوبیا سبز گیاهی برای تقویت قلب

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: خوردن لوبیا سبز برای تقویت قلب و ریه به خاطر وجود كلروفیل و ویتامین آ مفید است.

نقشی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،افزود: فشار خون را كاهش مي‌دهد و به دليل غني بودن از ويتامين‌هاي گروه ب تقويت‌كننده فوق‌العاده سيستم اعصاب به شمار مي‌آيد.

وی با اشاره به اثرات این سبزی در جلوگیری از حملات قلبی تشریح کرد: اين سبزي ارزشمند به دليل دارا بودن مقدار زياد اسيدفوليك و آهن قادر است تا حدودي در رفع كم‌خوني و پيشگيري از بروز حملات قلبي موثر باشد.

نقشی با توصیه ای به خریداران لوبیا سبز ادامه داد: برای خرید لوبیا سبز بهتر است آن دسته از آنها را انتخاب نماییم که غلاف آنها سبز باشد و دارای پوستی لطیف و بدون نقطه های قهوه ای بوده و تُرد و تازه باشند.

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: لوبیا سبز دارای اگزالات است و زمانی که مقدار اگزالات ها در بدن بالا برود، مشکلاتی را برای بدن ایجاد می کنند. به همین دلیل بهتر است افراد مبتلا به بیماری های کلیوی و کیسه صفرا، از خوردن این سبزی خودداری کنند.

وی از نفاخ بودن لوبیا گفت و اظهار داشت: لوبیا سبز را همه سنین می‌ توانند بخورند، اما کسانی که معده‌ های ضعیف دارند یا بچه ‌های کوچک به علت نفاخ بودن باید آن را کمتر مصرف کنند/س

برچسب ها: لوبیا ، سبز ، تقویت قلب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.