تبریز/

معرفی آثار برتر جشنواره مد و لباس فجر در تبریز

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از معرفی آثار برتر نخستین جشنواره مد و لباس اسلامی در نوزدهم شهریورماه جاری در تبریز خبر داد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، اکبر آرمند" گفت: جشنواره‌ی مد و لباس فجر در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری در ارایه سبک زندگی اسلامی و با هدف ایجاد ساختار مناسب برای ساماندهی مثلث طراحی، تولید و توزیع پوشاک،‌ زمینه‌سازی برای کشف ظهور استعدادها و خلاقیت‌های نو، مرتبط با پوشاک اسلامی ایرانی و توسعه صنعت پوشاک با ارایه الگوی اسلامی ایرانی برگزار شد و آثار برتر آن طی نمایشگاهی در معرض دید علاقمندان قرار گرفت.

وی گفت: آثار ارئه شده در این نمایشگاه مبتنی بر فرهنگ اسلامی و عرف ایرانی و در مقاطع مختلف سنی بود که با استقبال قابل توجه اقشار مختلف مردم روبرو شد.

آرمند با اشاره به فعالیتهای این اداره کل درخصوص نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب، برگزاری نمایشگاه "ریحانه آفرینش"، برگزاری مسابقه دلنوشته‌ای برای حضرت زهرا(س)، اهدای بسته‌های فرهنگی با موضوع عفاف و حجاب در میان دختران نه ساله که به سن تکلیف رسیده‌اند در نمایشگاه کتاب و همچنین حمایت از آثار تولیدی مرتبط با این موضوع در قالب کتاب، پایان‌نامه، فیلم، نمایش و ... را از اهم فعالیتها در این حوزه عنوان کرد.

وی افزود: جشنواره یاد شده در سه بخش مسابقه شامل طراحي لباس بانوان، طرح اولی‌ها و آرای مردمی،‌ بخش علمی و بخش فعالیت‌های فرهنگی و هنری و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی،اموربانوان­استانداری،‌آموزش و پرورش،‌میراث فرهنگی، اداره کل تعاون و رفاه، صدا و سیمای مرکز استان، اوقاف و امور خیریه، فنی و حرفه‌ای،‌حوزه هنری، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر،‌سازمان تبلیغات اسلامی، اتحادیه خیاطان و فروشندگان پوشاک و اتحادیه خیاطان زنانه تبریز برگزار شد.

براساس این گزارش آثار برتر جشنواره‌ی یاد شده نوزهم شهریورماه جاری ساعت30/17 در مجتمع سینمایی 22 بهمن تبریز واقع در اول سربالایی ولیعصر (عج) برگزار می‌شود.

گفتنی است: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، دبیر کمیته فرهنگی تبلیغی کارگروه توسعه و تعمیق عفاف و حجاب در استان است/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.