نادر طالب‌زاده:

"پرونده‌هاي ‌k.s" راز جنايت آمريكا را فاش مي‌كند/ اكران اين فيلم با حضور شخصيت‌هاي برجسته كشوري

فيلم مستند "‌پرونده‌هاي ‌k.s" پرده از جنايت آمريكا برداشته و ته دل انسان‌هاي حقيقت‌جو را محكم مي‌كند؛ اين فيلم به زبان انگليسي است كه دوبله شده است و اين اثر در واقع يك توليد بين‌المللي با يك ساختار بين المللي و در مورد يك جنايت بين المللي است.

به گزارش خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران، نشست مطبوعاتي و راديو تلويزيون فيلم مستند "پرونده هاي k.s " صبح امروز در مركز سازمان هنري رسانه اي اوج با حضور "احسان محمد حسني" (رئيس سازمان هنري رسانه اي اوج) و "نادر طالب زاده" (فيلمساز و منتقد) برگزار شد.

"احسان محمد حسني" (رئيس سازمان هنري رسانه اي اوج) درابتداي اين نشست گفت: اين جلسه براي پرده برداري و افشاي مبتني بر اسناد مغتني است كه صاحبان و پديد آورندگان اين اثر به دليل خفقان و ترس از جان و امنيت خود و خانواده هايشان حتي اثري كه خلق كردند بدون نام و نشان و تيراژ اكران مي كنند.

وي افزود: پديد آورندگان اين اثر در مهد آزادي بيان و حقوق بشر نفس مي كشند اما حاضر به ذكر نام خود نيستند.

"محمد حسني" بيان كرد: سازندگان اين اثر به ايران اعتماد كردند و اثر نمايي مستند خود را با حمايت سازمان فرهنگي هنري اوج توليد و در رسانه هاي مختلف اكران خواهند كرد.

وي ادامه داد: سلاح شيميايي و هسته اي يكي از دغدغه هاي اصلي در كشور ما بوده افرادي كه خودشان را براي حمله، بمباران و موشك باران مهيا مي كنند  و يك ملت را به اتهام اثبات نشده استفاده از سلاح هاي شيميايي محكوم مي كنند.

رئيس سازمان هنري رسانه اوج عنوان كرد: امروز ما با تماشاي اين مستند خواهيم ديد كه خود اين افراد بزرگ ترين توليد كننده سلاح هاي ميكروبي، هسته اي و شيميايي هستند.

وي تصريح كرد: با نمايش اين مستند حجت بر ما تمام خواهد شد كه آن كشوري كه دشمن ما را در زمان جنگ مسلح به سلاح هاي شيميايي كرده، كسي جزء ايالات متحده آمريكا نيست.

"محمد حسني" اظهار داشت: سازندگان اين اثر چون قصد ادامه فعاليت هاي آزاد خود را دارند اين اثر را بدون تيراژ به نمايش در آوردند تا نام و هويتشان افشاء نشود.

"محمد حسني" بيان كرد: حدود 40 شبكه ي تلويزيوني در خواست پخش اين مستند را دادند و قرار است اين مستند كه در 3 قسمت 52 دقيقه اي توليد شده به صورت ويژه از شبكه يك سيما به روي آنتن برود.

در ادامه اين نشست خبري "نادر طالب‌زاده" كارگردان و مستندساز نيز اظهار داشت: اين فيلم ماجراي يكي از شاهدان واقعه ي 11 سپتامبر است كه از تصاوير دريافتي او با حمايت گروهي يك مستند ساخته شده است.

وي افزود: اين فيلم كه توليد آن از چند سال پيش آغاز شده بخشي از موضوع آن انبارهاي سلاح شيميايي امريكاست و با ديدن اين فيلم متوجه مي شويم كه صدام كمپاني مواد شيميايي و گازهاي مسموم خود را از كجا وارد مي كرده است.

"طالب زاده" تصريح كرد: اين فيلم انبارهاي شيميايي امريكا را افشا مي كند "سانوفل" در سال 2002 بعد از اين حادثه كه فيلم برداري مي كند دقيقا بعد از 11 سپتامبر حركتي انجام مي دهد كه پس از مخفي كردن فيلم هايش، اسرار آن واقعه را براي خبرنگاران فاش مي كند.

"طالب زاده" بيان كرد: او در فيلم خود نشان مي دهد كه 21 روز بعد از واقعه ي 11 سپتامبر مواد فلزي هنوز در حال ذوب شدن است و اين خود يك سند بزرگ درباره ي دروغ امريكاست.

وي ادامه داد: اين فيلم به زبان انگليسي است كه توسط ما دوبله شده است و اين اثر در واقع يك توليد بين المللي با يك ساختار بين المللي و در مورد يك جنايت بين المللي است.

وي تصريح كرد: كشورهاي غربي فيلم هايي نظير آرگو مي سازند ما هم با پخش  اين مستند به قصه اي كاملا واقعي خواهيم پرداخت.

"طالب زاده" اظهار داشت: اين فيلم يك بسته فرهنگي، رسانه اي و خبري است كه ته دل انسان هاي حقيقت جو را محكم مي كند.

"طالب زاده" بيان كرد: افراد مبارزي در غرب هستند كه پس از شنيدن خبر رونمايي اين اثر در اين نشست حضور يافتند و امروز ايران حاميان جدي در غرب دارد.

"محمد حسني" در ادامه عنوان كرد: سازمان فرهنگي هنري اوج يك تشكل مردمي است كه توسط مجموعه‌اي از NGO هاي مختلف تشكيل شده كه هزينه‌ها و اعتبارات توليدات خود را با حمايت دستگاههاي دولتي و غير دولتي تامين مي كند و از تمام سازمانهاي پشتيباني خود حمايت مي كند.

"محمد حسني" اظهار داشت: فردا از همه ي نمايندگان رسانه ها، دستگاهها وسازمانهاي فرهنگي هنري، رياست مجلس، نماينده هاي مجلس، وزير ارشاد، رئيس سازمان صدا و سيما براي اكران اين فيلم مستند دعوت به عمل آورديم.

وي در پايان خاطر‌نشان كرد: تيم سازنده اين اثر به خاطر جهت‌گيري‌هايي كه ايران نسبت به آمريكا داشته، كشورمان را بهترين نقطه براي اكران اين فيلم تشخيص دادند و با اعتماد و اطمينان به اين كشور فيلم خود را به ما ارائه دادند./ص
برچسب ها: مستند ، افشای ، امریکا ، پرونده ، نشست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
حسین مشایخی
۲۲:۴۵ ۱۷ شهريور ۱۳۹۲
سلام لطفا بفرماید میشود این فیلم را داشته باشیم با سپاس
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۰:۳۲ ۱۷ شهريور ۱۳۹۲
امیدوارم هرچه زودتر این فیلم اکران بشه . و به صورت رایگان و فراگیر در دسترس همه عموم قرار بگیره .
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۱۸:۰۳ ۱۷ شهريور ۱۳۹۲
سلام.
افتخار میکنم در کشوری زندگی میکنم که زیر بار ظلم هیچ ابرقدرتی نرفته و نخواهد رفت و همواره به دنبال عدالت برابری و حقوق بشر واقعی در جهان است.
آخرین اخبار