موج جدید فشارها برای تخلیه پادگان اشرف

به دنبال درگیری در پادگان اشرف در شبانگاه دهم شهریور و قتل 52 نفر از اعضای فرقه تروریستی مجاهدین خلق که در این پادگان باقی مانده بودند، موج فشارها بر رهبران این فرقه جهت تخلیه پادگان به راه افتاده است.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران به نقل از انجمن دفاع از قربانیان تروریسم، دولت عراق از سرکردگان منافقین خواست تا پادگان اشرف را ترک کنند.
 
به گفته سخنگوی نخست وزیر «این یک دستور است، آنها باید این محل را تخلیه کنند.»
 
علی موسی، سخنگوی نوری مالکی، نخست وزیر به خبرگزاری فرانسه گفته: عراق حق دارد از آنها بخواهد تا این محل را ترک کنند.
 
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، دفتر سازمان ملل در بغداد می‌گوید که دولت عراق به زودی این تصمیم خود را عملی خواهد کرد.
 
«گئورگی بازتین»، نماینده فرستاده سازمان ملل به عراق، از منافقین و دولت عراق خواست که این جابه‌جایی به شکل مسالمت‌آمیز انجام شود و طرفین برخوردی مسئولانه با موضوع داشته باشند.
 
کمیته حقوق بشر پارلمان عراق نیز پیش از این از وزارت خارجه عراق و نهادهای بین‌المللی خواست تا ساکنان این پادگان را به مکان دیگری منتقل کنند.
 
این کمیته در ادامه ضمن تاکید بر اینکه ماندن این افراد در عراق نادرست و بی فایده است، خاطر نشان کرد: برخی قشرهای مردم عراق بر این عقیده هستند که این افراد در کشتار فرزندانشان دست داشتند و به همین خاطر است که عناصر منافقین مورد حمله قرار می‌گیرند.
 
به گزارش بی بی سی، «هارف»، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا همچنین در بیانیه خود بر لزوم همکاری منافقین برای انتقال باقی مانده اعضای این گروهک تروریستی به اردوگاه لیبرتی تاکید کرد.
 
هنوز نزدیک به پنجاه نفر دیگر از اعضای منافقین در پادگان اشرف به سر می‌بردند.

آنها باید خیلی قبل‌تر بر اساس توافق نامه سازمان ملل و دولت عراق در سال 2011 میلادی به کمپ لیبرتی منتقل می‌شدند.
 
اما سرکردگان با انتقال این افراد که عموماً از فرماندهان و اعضای ارشد بودند مخالفت کردند.

 دلیل این کار فروش اموال این گروه در داخل پادگان اشرف اعلام شد.
 
اصرار بر بازگشت ساکنات لیبرتی به این پادگان و به طول کشیدن موضوع نشان داد که منافقین به دنبال تخلیه پادگان اشرف نیست.

تاوان سیاست‌های رجوی‌ها، قتل پنجاه تن از اعضای این گروهک بود، امری که تاکنون با سکوت کامل مسعود رجوی مواجه شده است.
 
از دید بسیاری از ناظران مسعود و مریم رجوی مسئول اتفاقات اخیر در داخل پادگان اشرف هستند.

از این منظر آنها علی‌رغم وجود ناامنی در عراق و تاکید چند ساله دولت این کشور برای انتقال به کشور دیگر و  درگیری‌های قبلی، هنوز هم حاضر به خروج از عراق نبوده و عملاً اعضای این گروهک را قربانی تحقق خواسته‌های خود می‌کنند.
 
مریم رجوی در واکنش به حوادث دهم شهریور به جای تاکید بر ضرورت خروج اعضای این فرقه از خاک عراق خواستار دخالت نیروهای کلاه آبی سازمان ملل شده است.
 
گزارش مارتین کوبلر نماینده پیشین سازمان ملل در امور عراق عملاً دیدگاه فوق مبنی بر معرفی سرکردگان به عنوان مسئول حوادث این فرقه در عراق را تایید می‌کند.
 
وی در گزارش خود به شورای امنیت در تاریخ 92/4/24 آخرین وضعیت منافقین در عراق را تشریح کرده است.
 
کوپلر در گزارش خود که در روزهای پایانی ماموریتش در عراق تهیه کرده می‌نویسد: هنوز حدود 100 نفر دیگر در قرارگاه اشرف بسر می‌برند که برای انتقالشان به کمپ حرّیه (لیبرتی) مقاومت می‌کنند. ساکنانی در کمپ وجود دارند که احتمالاً می‌خواهند خود را از مجاهدین خلق جدا کنند، اما تنها هدفی که سازمان به آن خدمت می‌کند این است که صحنه را برای حملات بیشتر آماده می‌کند.
 
کوپلر فراتر از آن به نقض گسترده حقوق بشر ساکنان لیبرتی نیز می‌پردازد.
 
وی در بند 41 گزارش خود آورده است: ناظران سازمان ملل متحد اجازه ورود و خروج داوطلبانه به کمپ را ندارند و دائماً مورد آزار و ناسزاگویی برخی افراد در کمپ قرار می‌گیرند. افراد مستقر در کمپ لیبرتی اجازه آزادانه مصاحبه و تشریح وضعیت را برای کمیساریای عالی پناهندگان ندارند و نمی‌توانند با نیروهای سازمان ملل در امور پزشکی و مخابراتی صحبت کنند و دائماً از افراد خواسته می‌شود از خود انتقاد داشته باشند.
 
گزارش‌هایی از این دست نشان می‌دهد که ساکنان لیبرتی و پادگان اشرف به طرق مختلف بهانه تحقق اهداف رهبران فرقه تروریستی مجاهدین خلق قرار می‌گیرند. نخست با زندگی در شرایط خفقان و نقض گسترده حقوق بشری در راستای حفظ تشکیلات فرقه‌ای رجوی‌ها و دوم سپر حملات به داخل پادگان اشرف و کمپ لیبرتی که با  اصرار بر ماندن به عراق از سوی رهبران فرقه صورت می‌گیرد.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: منافقین ، پادگان ، اشرف ، رجوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار