سنندج/

خشك شدن آب رودخانه هاي سقز ماهيان را در آبگيرها گرفتار كرده است

رئيس اداره محيط زيست شهرستان سقز گفت: آب رودخانه هاي شهرستان سقز كاملا خشك شده است و اين وضعيت باعث گرفتار شدن تعداد زيادي از ماهيان اين رودخانه ها در آبگيرها شده است.

به گزارش خبر نگار باشگاه خبر نگاران سنندج، قادری گفت: بر اين اساس بيش از ١٥٠ هزار قطعه ماهي از سوي پرسنل اداره محيط زيست شهرستان سنندج نجات داده شد. 
وی افزود: با تلاش پرسنل اداره محيط زيست، شيلات و تعاوني صيادان در هفته گذشته تعداد بيش از 150 هزار قطعه ماهي و بچه ماهي از آبگير اين رودخانه ها جمع آوري و با خودروهاي مخصوص كه داراي امكانات اكسيژن دهي به داخل آب هستند به سد شهيد كاظمي اين شهرستان انتقال داده شدند.
قادري افزود: امسال با توجه به كاهش نزولات آسماني، آب رودخانه هاي شهرستان خشك شده است و تنها در آبگير هاي اين رودخانه ها آب وجود دارد، كه به دليل راكد ماندن، آب اين آبگيرها آلوده شده و احتمال تلف شدن ماهيان وجود دارد بنابراین براي نجات آنها اقدام به جمع آوري ماهيان شده است و اين روند همچنان ادامه دارد.
 وي از روستائيان و صيادان خواست از صيد اين ماهيان و بچه ماهيان گرفتار كه ذخيره اين رودخانه ها هستند خود داري كنند تا انشا ا... با بارش باران رودخانه ها جان دوباره گرفته و موجب نجات ماهيان گرفتار شود .
قادري خاطر نشان كرد: با همكاري ادارات نامبرده عمليات نجات ماهيان كماكان ادامه خواهد داشت و اين اداره از تمام كساني كه خواهان كمك به نجات ماهيان هستند دعوت به همكاري مي كند./ب
برچسب ها: اساس ، آبگیری ، ارادت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.