ناوشکن موشک انداز "اسمتلیوی" روسیه با عبور از تنگه "بسفر" راهي مديترانه شد

یک فروند ناوشکن روس از مبدا دریای سیاه، جمعه صبح با عبور از تنگه بسفر راهی بخش شرقی دریای مدیترانه شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری دوغان ترکیه،  ناوشکن موشک انداز اسمتلیوی که یک کشتی مرزبانی ترکیه او را همراهی می کرد از این تنگه که از وسط شهر استانبول می گذرد ، عبور کرد.

خبرگزاری اینترفاکس اوایل سپتامبر اعلام کرده بود ناوشکن اسمتلیوی قرار است به شرق مدیترانه یا به عبارت دیگر در نزدیکی سواحل سوریه برود .

در این منطقه چندین ناو روسی در چارچوب تهدیدهای جدید آمریکا در قبال سوریه حضور دارند .

این ناوشکن که جزو ناوگان دریایی روسیه دردریای سیاه است در ابتدا قرار بود به کیپ ورد برود اما با توجه به تحولات اخیر به سمت شرق مدیترانه تغییر مسیر داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو ، روسیه که رزمناوهای آن از آغاز بحران سوریه حضور خود را در شرق مدیترانه حفظ کرده اند در روزهای اخیر چندین ناو دیگر به این منطقه اعزام کرده است.

سه رزمناو روسی شامل رزمناو الکترونیک اس اس وی -201 پریازویه و ناوهای بزرگ میسنک و و نووچرکاسک پیش از این پنجم سپتامبر با عبور از بسفر راهی این منطقه از مدیترانه شده بودند.

یک منبع نظامی روس هفته گذشته تاکید کرده بود تقویت این تدبیر به روسیه امکان خواهد داد باتوجه به تحولات اوضاع و درحالی که چشم انداز حملات آمریکا با مخالفت شدید مسکو مواجه شده است ، وارد عمل شود.

سرگئی ایوانف رئیس فعلی نهاد کرملین که از نزدیکان ولادیمیر پویتن رئیس جمهوری روسیه و وزیران دفاع پیشین این کشور است در عین حال تصریح کرد نخستین ماموریت این ناوها تخلیه احتمالی شمار زیادی از شهروندان روسی ساکن در سوریه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار