نکاتی که والدین قبل از خرید کوله پشتی باید بدانند

با آغاز شدن فصل مدارس والدین در تکاپو خرید مایحتاج فرزندان خود هستند اما نکاتی کمک می کند که با خریدهای با کیفیت سلامت کودکان خود را تضمین کنید.

محمدعلی اکبریان، متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: با فرا رسیدن فصل پاییز مدارس بازگشایی می شود و بیشترین خرید کوله پشتی دانش آموزان هستند که با رعایت نکاتی می تواند از بروز بسیاری از مشکلات در ناحیه کمر، گردن و بازو پیشگیری کنند.

وی افزود: والدین بایستی توجه داشته باشند از سبک ترین جنس کوله پشتی که با جثه وزن و قد فرزندانشان هماهنگی دارد را خریداری کنند.

وی عنوان کرد:: کوله پشتی بایستی درست در وسط کمر قرار بگیرد و پایین تر از دور کمر کودک قرار نگیرد و بندهای کوله پشتی باید حالتی آزاد داشته باشند تا حرکت آزادانه دست ها را بدون خم شدن ستون فقرات ممکن سازند.

وی در ادامه گفت: استفاده از کوله پشتی های نامناسب و غیر استاندارد باعث بروز دردهایی در ناحیه گردن کمر و بازو صورت می شود که این دردها در آینده برای فرد بسیار مشکل ساز می شوند.

وی خاطرنشان کرد: در انتخاب کوله پشتی بایستی توجه داشت که دسته یا بندهای کوله در قسمت جلویی با سطح شانه تماس دارند پهن ، نرم و حالت اسفنجی داشته باشد و این بندها در پایین ترین قسمت به کوله وصل می شود تا انتهای کوله را به ستون مهره ای بدن نزدیک کنند.

وی اذعان داشت: وزن کوله پشتی افرادی که در دوره اول ابتدایی هستند نباید بیشتر از 1/5 کیلوگرم باشد چراکه ممکن است به دردهای مقطعی دچار شوند.

وی به خانواده ها توصیه کرد: در پایان هر روز کوله پشتی فرزندشان را چک کنند و کتاب ها و وسایل اضافی آنها را خارج کرده در این صورت کوله پشتی آنها برای روز بعد سبک تر شده و آسیب به فرزندشان وارد نمی شود./ح


برچسب ها: کوله پشتی ، کمردرد ، مهره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار