معاون وزير نيرو

قابلیت‌های قانونی برای افزایش نرخ برق فراهم است

معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي قابلیت‌های قانونی برای افزایش نرخ برق فراهم عنوان كرد و افزود: افزايش قيمت برق با اجرای مرحله دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها در ارتباط و دولت نيز در حال بررسي اين امر است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران هوشنگ فلاحتیان در جمع خبرنگاران در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از 21 پروژه شركت برق منطقه‌ای تهران گفت: زمینه حضور بخش خصوصی در حوزه انرژی‌ها ي نو در دستور كار دولت است وبه همين منظور تعاملاتي را با صندوق توسعه ملي جهت تخصيص اعتبارات داشته ايم .

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در مورد افزایش راندمان نیروگاه‌ها و احداث نیروگاه‌های بادی و خورشیدی نیز تصريح كرد:براساس بند 69 بودجه قرار شد با اخذ عوارض جزیی از برق به تولید انرژیهاي نو  کمک شود و در این راستا درحال تدوین آیین نامه‌های مربوطه هستيم.

فلاحتیان ادامه داد: مجلس براي اولين بار توجه به انرژی‌های نو را مورد توجه قرار داده است اميدواريم در بودجه 93 بتوانیم زمینه اقتصادی لازم را برای مشارکت دولت داشته باشیم و همچنين در شرايط موجود تمهيدات مالي مناسبي را اتخاذ كنيم.

وی در مورد افزایش قیمت برق نیز گفت: در شرایط کنونی نرخ نهاده‌ها در حوزه تولید، انتقال و توزیع برق افزایش پیدا کرده در حالی که قیمت برق ثابت مانده است و بخش قابل توجهی ازدرآمد برق نيز در اختيار سازمان هدفمندی‌ یارانه‌ها قرار مي گيرد.

فلاحتيان تصریح کرد: امیدواریم با تمهیدات لازم مقدماتی فراهم شود که بدهی‌هایمان به پيمانكاران پرداخت شود و فضای کسب و کار بهبود دهیم.

وي بابيان اينكه قابلیت‌های قانونی برای افزایش نرخ برق فراهم است گفت:افزايش قيمت برق با اجرای فاز دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها در ارتباط و دولت نيز در حال بررسي اين امر است.

وی افزود: بهبود اقتصاد برق بستگی به نحو اجرای فاز دوم و مسائلی از این دست دارد.

فلاحتیان در مورد تامین سوخت نیروگاه‌ها خاطرنشان كرد:‌ برنامه ریزی شده که مخازن سوخت‌ها شامل گازوئیل و مازوت قبل از شروع سرما پر شود و ظرفیت لازم را ایجاد کنیم تا برق تامین باشد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: برق ، هدفمندی ، افزاش قیمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار