شيراز/

اعطای گواهی ارگانیک از شرکت معتبر بین المللی به محصولات کشاورزی فارس

فارس ۴۶ هزار و ۸۰ گواهی ارگانیک برای برخی از "محصولات کشاورزی" خود از شرکت معتبر بین المللی صدور گواهی ارگانیک گرفته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، کارشناس محصولات ارگانیک جهاد کشاورزی فارس گفت: فارس 46 هزار و 80 گواهی ارگانیک برای محصولات انجیر ، خرما ، انار ، انگور ، زیره ، گل محمدی بادام ، سماق و بنه از شرکت معتبر بین المللی صدور گواهی ارگانیک گرفته است که این میزان بیش از 90 درصد گواهی های دریافت شده در کل کشور است.

مرکبات، سیب، انار، خرما، انجیر، گردو، گل محمدی، باریجه، زعفران، گوجه فرنگی، خیار سبز، شمام، پیاز، سیب زمینی، بادمجان، لوبیا سبز، کدو، باقلا، کنار پیوندی، ریشه محک، زیره و آویشن از جمله محصولات تولید شده بصورت ارگانیک و سالم در فارس است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس هم کاهش هزینه‌های تولید را از دیگر مزایای مثبت تولید محصول سبز خواند و گفت: کشاورزی سبز با اکولوژی نیز هماهنگ است و با تثبیت بافت خاک، حفظ چرخه آب و مواد غذایی سبب کمترین آلودگی در زمین می‌شود.

70 هزار هکتار از مزارع استان فارس به کشت محصولات ارگانیک اختصاص یافته است که این میزان در مقایسه با پارسال 15 درصد رشد داشته است./س

 

برچسب ها: اعطا ، گواهی ، ارگانیک ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.