اهواز/

پاکسازی رودخانه ها و تالاب های خوزستان در هفته گردشگری

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان از پاکسازی منابع آبی، تالاب ها و سواحل در هفته گردشگری امسال خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ افسانه زمانی  با اشاره به اینکه سازمان جهانی جهانگردی، پنجم مهر را روز جهانی گردشگری نامگذاری کرده است، افزود: در ایران از 5 تا 11 مهر ماه به عنوان هفته گردشگری نامگذاری شده است.

وی اضافه کرد: سازمان جهانی جهانگردی شعار «آب و حفاظت از آینده مشترک» را برای روز جهانی جهانگردی در سال جاری برگزیده است در همین راستا پاکسازی منابع آبی، تالاب ها، دریاچه های پشت سدها و سواحل با کمک انجمن های مردم نهاد و نیروهای مردمی در این هفته انجام خواهد شد.

زمانی با اشاره به نامگذاری روزهای هفته گردشگری امسال در کشور اظهار کرد: ششم مهر ماه با عنوان گردشگری پایدار، آموزش و رسانه؛ هفتم مهر ماه با عنوان گردشگری، اشتغال و حماسه اقتصادی، هشتم مهر ماه با عنوان گردشگری، خانواده و معنویت؛ نهم مهر ماه با عنوان گردشگری، تدبیر و امید، صلح و امنیت پایدار؛ دهم مهر با عنوان گردشگری جوامع محلی و صیانت از منابع آبی و یازدهم مهر با عنوان گردشگری، هنرهای سنتی و میراث معنوی نامگذاری شده است.

وی همچنین در تشریح دیگر برنامه های پیش بینی شده برای این هفته اظهار کرد: برگزاری جشنواره های غذای سنتی، نمایشگاه صنایع دستی و شب فرهنگی در جاده ساحلی اهواز از دیگر برنامه های این هفته در استان است.

زمانی اضافه کرد: فیلم های مستند با موضوع گردشگری و منابع آبی در یکی از سینماهای اهواز به صورت رایگان اکران می شود. همچنین تورهای ارزان قیمت نیز توسط انجمن راهنمایان تور و دفاتر خدمات برای عموم علاقمندان برگزار می شود که در روزهای آینده نسبت به جزئیات این برنامه ها اطلاع رسانی خواهد شد. تورهای اهوازگردی نیز برای این منظور تدارک دیده شده است.

معاون میراث فرهنگی خوزستان در ادامه از کلنگزنی بزرگترین موزه جنوب کشور در این هفته خبر داد و گفت: دانشکده ادبیات (سه گوش) برای این منظور در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به 9 مهر ماه که با عنوان نامگذاری شده گفت: این روز با حمایت از کودکان جنگ زده سراسر دنیا به ویژه فلسطین و با امید به برقرار صلح انتخاب شده است. برنامه هایی که در برای این روز در نظر گرفته شده در مهدکودک ها برگزار می شود. مسابقات نقاشی و مسابقه بادبادک ها در جاده ساحلی از برنامه های این روز است.

زمانی آموزش جوامع محلی با هدف صیانت از منابع آبی در تالاب شادگان را از برنامه های این هفته عنوان کرد و افزود: چادرهای عشایری بختیاری و مضیف عربی نیز برای بازدید علاقمندان و مهمانان برپا خواهد شد./س

برچسب ها: پاکسازی ، تالاب ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.