عسلویه/

برگزاری 2 نمایشگاه کتاب در آبپخش

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبپخش از برگزاری دو نمایشگاه کتاب طی یک سال گذشته در آبپخش خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، علیرضا رهسپار شامگاه چهارشنبه در نشست انجمن عمومی کتابخانه شهید شاهینی آبپخش اظهار داشت: فرهنگ از نیازهای اساسی هر جامعه است و باید به‌صورت اساسی توسعه زیرساخت‌های فرهنگی را مدنظر قرار دهیم.

وی افزود: انجام فعالیت‌های علمی دقیق و آسیب‌شناسی در ارتباط با فعالیت‌های فرهنگی از رویکردهای مهمی است که در بحث توسعه شاخص‌های فرهنگی جامعه باید مورد توجه قرار دهیم.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبپخش خاطرنشان کرد: ارائه خدمات مشاوره‌ای در زمینه برنامه مطالعاتی و روش‌های مطالعه از مسائل مهمی است که با پرداختن به آن در جوامع مختلف می‌توانیم به رشد چشم‌گیری در سرانه مطالعه دست یابیم.

رهسپار بیان داشت: شناسایی گروه‌های مخاطب در مباحث مختلف مطالعاتی و ارائه لیست کتب موجود در مخازن کتابخانه‌های عمومی به آن‌ها نیز از رویکردهای موثر در ترویج فرهنگ کتابخوانی است.

وی با اشاره به شروع سال تحصیلی جدید، اضافه کرد: در بحث ترویج فرهنگ مطالعه مدارس و آموزشگاه‌ها از اهمیت بالایی برخوردار هستند و دبیران و آموزگاران می‌توانند نقشی موثر در تبیین اهمیت مطالعه و نقش آن در افزایش سطح سواد و معلومات اقشار جامعه داشته باشند.

این مسئول اذعان داشت: ایجاد ایستگاه مطالعه در مناطق مختلف استان و شهرستان نقشی برجسته در تقویت فرهنگ مطالعه و کتابخوانی داشته، ولی این موضوع در آبپخش مغفول مانده است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبپخش عنوان کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبپخش در طول یک سال گذشته فعالیت‌های مفیدی در بحث ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی انجام داده است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به توزیع بیش از چندین هزار جلد کتاب در اماکن عمومی اشاره کرد.

رهسپار ابراز داشت: برگزاری نمایشگاه‌ کتاب نیز از اقدامات برجسته اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبپخش در ترویج فرهنگ کتابخوانی است و در این زمینه طی یک سال گذشته شاهد برگزاری دو نمایشگاه کتاب با موضوعات مختلف در شهر آبپخش بوده‌ایم.

وی افزود: توجه به ایجاد فضای مناسب برای مطالعه در معماری خانه‌ها از مسائل مهمی است که در سال‌های اخیر شاهد گسترش این امر هستیم و شهرداری از طریق مذاکره با دفاتر نقشه‌کشی فعال در سطح شهر می‌تواند در این زمینه نقش‌آفرینی کند.
برچسب ها: عسلویه ، نمایشگاه ، کتاب ، آبپخش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.