واردات نفت هند از ایران چهار برابر شد

خبرگزاری رویترز از افزایش چشمگیر صادرات نفت ایران به هند در ماه گذشته میلادی، اوت، خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رويترز، بر اساس این گزارش که روز جمعه، ۲۹ شهریور، منتشر شد،‌ هند در ماه اوت به نسبت ماه قبل آن چهار برابر بیشتر نفت خام از ایران وارد کرد که دلیل اصلی آن متوجه یکی از پالایشگاه‌های این کشور است که پس از چهار ماه بار دیگر خرید نفت ایران را از سر گرفته است.

رویترز به نقل از منابع صنعتی هند می‌نویسد که به‌ نظر می‌رسد با این که دولت هند پیشنهادات تازه‌ای را در رابطه با بیمه پالایشگاه‌های خریدار نفت ایران مطرح کرده است.

این گزارش می‌گوید که هند در ماه اوت به‌ طور روزانه ۱۵۱ هزار بشکه نفت ایران را وارد کرد، در حالی که ماه گذشته آن، ژوئیه، حجم واردات نفت ایران به این کشور ۳۵ هزار بشکه در روز بود.

همچنین آماری که منابع صنعتی به رویترز ارائه کرده‌اند نشان می‌دهد که در نهایت صادرات نفت ایران به هند تا آخر ماه مارس سال آینده به حدود ۱۹۰ هزار بشکه در روز خواهد رسید.

ایران جایگاه پانزدهم را در میان صادرکنندگان نفت به کشور هند داشت، حال با افزایش فروش نفت ایران به هند در ماه اوت، جایگاه ایران نیز در میان فروشندگان نفت به این کشور، به رتبه نهم صعود کرده است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: نفت ، ایران ، هند ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۷:۵۸ ۳۰ شهريور ۱۳۹۲
...فقط یک کلام"چشم بدخواهان کور"
آخرین اخبار