وزیر بهداشت در مراسم افتتاح فاز دوم بيمارستان رضوي مشهد:

نظام سلامت کارآمد اساس موفقيت يک دولت است

وزیر بهداشت در مراسم افتتاح فاز دوم بيمارستان رضوي مشهد گفت: نظام سلامت کارآمد اساس موفقيت يک دولت است.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در مراسم افتتاح اين طرح ضمن ابراز خرسندي از حضور در ميان خادمان حضرت علي ابن موسي الرضا(ع) اظهار داشت: ‌براي من مايه افتخار است که به برکت نظام مقدس جمهوري اسلامي با توليت عظماي آستان قدس رضوي حضرت آيت الله واعظ طبسي آشنا شدم و به درستي ايشان بر من حق پدري دارند و از ايشان هر چه شاهدم اعتدال و پاسداري از حريم دين بوده است.

دکتر سيد حسن قاضي زاده هاشمي با اشاره به اينکه افتتاح اين طرح در راستاي ارائه خدمات سلامت به مردم جاي بسي خرسندي است، خاطر نشان کرد: در مواردي مشاهده شده که با کمال تاسف برخي از مردم براي درمانهاي معمول به ويژه در بخش تشخيصي به ديگر کشورها مراجعه مي کنند که اميدوارم با ساخت و بهره برداري  از اين گونه طرحها در ديگر نقاط کشور ، تمامي مردم ايران از اين خدمات بهره مند شوند.

وزير بهداشت درمان و آموزش پزشکي  با اشاره به اينکه نظام سلامت کارآمد اساس موفقيت يک دولت به شمار مي رود، بر تقويت نظام سلامت کشور و سازمانهاي بيمه اي تاکيد کرد.

دکتر سيد حسن قاضي زاده هاشمي تصريح کرد: در حال حاضر وزارت بهداشت با مشکلات و کمبود منابع مالي روبرو شده و براي تقويت نظام سلامت  کشور نياز است که واقفين، خيران و مردم مشارکت فعال داشته باشند.

وي افتتاح فاز دوم بيمارستان رضوي را گام موثر و مهمي در راستاي ارائه خدمات به زائران بارگاه منور حضرت علي ابن موسي الرضا(ع) و مسلمانان ديگر کشورهاي اسلامي دانست و اظهار اميدواري کرد: در  سالهاي آينده شاهد افتتاح شعبه هاي بيمارستان رضوي در ديگر نقاط استان، کشور و جهان اسلام باشيم.

وزير بهداشت درمان و آموزش پزشکي در پايان اظهار داشت: ‌من فکر مي کنم انچه که مي توانيم به اين مجموعه خدوم کمک کنيم حمايت و راه اندازي دوره هاي فوق تخصصي ، فلوشيپ و مراکز تحقيقاتي در بيمارستان رضوي است.

گفتنی است فاز 2 بيمارستان فوق تخصصي رضوي كه ساخت و تجهيز آن 5 سال به طول انجاميده، در زميني به مساحت 40 هزار متر مربع و شامل هفت اتاق عمل، بخش‌هاي بستري معمولي و VIP، راديوتراپي، شيمي درماني، اتاق‌هاي عمل پيشرفته و ICU هاي تخصصي است. بخش اتاق عمل فاز 2 بيمارستان به گونه‌اي احداث و تجهيز شده كه در آينده قابليت استفاده از تكنولوژي جراحي ماشيني با ربات را داشته باشد. توسعه و گسترش اين بيمارستان با سرمايه‌گذاري آستان قدس رضوي با بيش از 3 هزار ميلياد ريال صورت گرفته است./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار