دويچه وله:‌ آلمان از ميانجيگري ايران در حل بحران سوريه استقبال مي‌کند

دويچه وله درگزارشي به نقش تاثيرگذار ايران در حل بحران سوريه پرداخت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، پايگاه اينترنتي دويچه وله نوشت: صدراعظم آلمان از پيشنهاد رئيس‌جمهوري اسلامي ايران براي ميانجيگري در بحران سوريه استقبال کرد. روحاني در مقاله‌اي براي واشنگتن ‌پست نوشت: ايران حاضر است براي گفتگو ميان بشار اسد و مخالفان وي ميانجي‌گري کند.

در واکنش به مقاله‌اي که از سوي حسن‌روحاني در واشنگتن‌پست منتشر شده، خبرگزاري آلمان نوشت: آنگلا مرکل صدراعظم اين‌ کشور از ميانجيگري ايران در تنش سوريه استقبال مي‌کند. 

اشتفان زايبرت سخنگوي دولت آلمان به خبرگزاري آلمان گفت: ما به هرکس که بتواند بر اين‌ دولت تاثير بگذارد خوش‌آمد مي‌گوئيم.

ايران، در کنار روسيه و چين يکي از مهمترين پشتيبانان سوريه محسوب مي‌شود. به گزارش خبرگزاري آلمان آنگلا مرکل هم چنين سياست تازه روحاني را مورد تقدير قرار داده و در عين‌حال خواستار تداوم جدي اين سياست شده است.

اشتفان زايبرت سخنگوي دولت آلمان گفت: سياست اعتدالي اعلام شده از سوي روحاني اکنون بايد در عرصه همکاري بين‌المللي ايران موثر افتد.

خبرگزاري آلمان در گزارش خود مي‌افزايد که نخستين سخنراني روحاني در مجمع‌عمومي سازمان ملل متحد با هيجان دنبال مي‌شود. اين سخنراني قرار است روز سه‌شنبه (24 سپتامبر) در نيويورک ايراد شود.

صرفنظر از اين که نتيجه انتخابات آخر اين هفته در آلمان چه باشد، گيدو وستروله وزيرخارجه فعلي، دولت آلمان را در نشست سازمان ملل متحد نمايندگي خواهد کرد.

دولت آلمان همچنين اقدامات دولت ايران را در زمينه آزاد کردن گروهي از زندانيان مورد تقدير قرار داده و آن را "نخستين قدم مهم و مستقيم" در جهت تحقق وعده‌هاي رئيس‌جمهور جديد ايران ارزيابي کرده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار