اخبار ویژه روزنامه های یکشنبه:

پاي هواپيماي اختصاصي به کابينه يازدهم باز شد/ عدم صدور ویزا برای برخی همراهان روحانی

اهدای قرآن در بدو ورود به بیمارستان، برکناری مدیرعامل روزنامه وابسته به دانشگاه آزاد، واكنش حداد به بركناري دانشجو، اسرائیل: حزب‌الله برای ما دشمنی بسیار خطرناک است و ... از جمله خبر ویژه های روزنامه های یکشنبه هستند که میتوانید از اینجا بخوانید:


مجله شبانه باشگاه خبرنگاران؛

*کیهان

رونمایی از پیوند حزب منحله مشارکت با حزب صهیونیستی بهائیت

عضو فراری فراکسیون مشارکت در مجلس ششم رسماً از گروهک صهیونیستی بهائیت حمایت کرد.

فاطمه حقیقت‌جو که پیش از این از گروهک تروریستی منافقین حمایت کرده، ضمن مطلبی در وبسایت رادیو فرانسه، از حزب استعماری (انگلیسی-صهیونیستی) بهائیت به عنوان «اقلیت مذهبی» یاد کرد و مدعی شد: رعایت حقوق اقلیت‌های دینی از اصول قانون اساسی است با این همه ‌نامی از بهائیان در این قانون نیامده و حقوق آنها مورد نقض قرار می‌گیرد.

وی پیش از این ضمن حمایت از گروه‌های تروریستی به رادیو فردا گفته بود: اگر محکوم شدگان به اعدام حتی اگر از اعضای مجاهدین خلق یا انجمن پادشاهی بودند ما باید به این مسئله اعتراض کنیم.

عضو فراری فراکسیون مشارکت در مجلس ششم همچنین در جمع شماری از عناصر ضد انقلاب در بوستون آمریکا از ائتلاف با سازمان منافقین خبر داده و گفته بود: همه ما با دیدگاه‌های مختلف دور هم جمع شده‌ایم یکی ممکن است سلطنت‌طلب باشد یکی دیگر ممکن است عضو سازمان مجاهدین ]منافقین[ باشد، همه، یک هدف مشترک داریم. ما باید از جهان بخواهیم جمهوری اسلامی را به رسمیت بشناسد.

یادآور می‌شود تقلای منافق فراری برای «مذهبی» جا زدن بهائیت در حالی است که این حزب اساساً، مذهب نیست و صرفاً به عنوان کارقاچاق و مباشر صهیونیست‌ها، جریان ماسونی و رژیم انگلیس در دولت پهلوی عمل کرده است.

برخی اعضای رسانه‌های تندروی وابسته به حزب منحله مشارکت در دوره حاکمیت اصلاح‌طلبان و پس از آن عملاً ترویج کننده راهبردهای بهائیت نظیر سکولاریسم و معارضه با ولایت فقیه و حکومت دینی بوده‌اند.

برای آخرین بار می‌گویم...

انتصاب ربیع فلاح به عنوان استاندار مازندران روابط روحانی و ناطق نوری را شکر آب کرده است.

«مشرق»‌ در این باره نوشت: ناطق نوری خواستار انتصاب کیومرث نیازآذری مدیر کل اسبق اداره اطلاعات استان به عنوان استاندار مازندران بود اما ربیع فلاح که مسئول ستاد انتخاباتی روحانی در مازندران بود به این سمت انتخاب شد. در تعدادی از صندوق‌های مازندران روحانی رای صد در صدی داشته است.

مشرق همچنین نوشت: پس از آن که در دو هفته اخیر شاهد اتخاذ برخی مواضع و سخنان از سوی برخی وزیران از جمله وزرای کار، نفت، نیرو و مسکن علیه یکدیگر بودیم در آخرین جلسه هیئت دولت حسن روحانی نسبت به این موضع‌گیری‌ها به شدت اعتراض کرده و تاکید کرده برای آخرین بار می‌گویم که باید صدای واحدی از وزرا توسط مردم شنیده شود.

مدعیان اصلاحات: از روحانی آبی گرم نمی‌شود!

یک روزنامه زنجیره‌ای اصلاح‌طلب با هشدار درباره شعار اعتدال‌گرایی حسن روحانی نوشت: ما امروز از اعتدال‌گرایی به اندازه اصولگرایی بیمناکیم و چه بسا بیمی بیشتر و سهمگین‌تر!

روزنامه بهار که مدعی حمایت از عارف است و توسط برخی اعضای دفتر رئیس‌ دولت اصلاحات اداره می‌شود، نوشت: دولت حسن روحانی خود را متولی اعتدال‌گرایی می‌داند و البته هنوز نمی‌دانیم روزی خواهد رسید که دولت در مقام قضاوت در این باب برآید یا نه که چه کسی از مرزهای اعتدال تخطی می‌کند و چه کسی بر مشی اعتدال استوار است؟!

تنها امیدواریم که آن روز فرا نرسد زیرا هرگز کسی نمی‌تواند خود را «متولی» یک مفهوم بداند خواه آن مفهوم اصلاح‌طلبی باشد، خواه اعتدال‌گرایی و خواه انقلابی‌‌گری. حسن روحانی به راستی نشان داده- به قول خودش- یک اعتدال‌گراست با تعاریفی که خود از اعتدال دارد. او در گرماگرم تبلیغات انتخاباتی در هر جمعی که سخنرانی کرد حتی یک قدم پا را فراتر از مرزهای اعتدال‌گرایی مطلوبش نگذاشت. شعارها تند و تندتر می‌شد و روحانی اعتدال‌گرایی مطلوب خود را دنبال می‌کرد! اما این اعتدال‌گرایی او بیشتر شبیه نوعی مصلحت‌گرایی و مصلحت‌اندیشی بود یعنی جایی کمی پایین‌تر از «کف مطالبات» انبوهی از هواداران!

نویسنده بهار در اینجا با کتمان رأی 8 درصدی عارف در نظرسنجی‌ها و 10 درصدی اصلاح‌طلبان در شورای شهر تهران رأی‌دهندگان به روحانی را به عنوان پشت قباله اصلاح‌طلبان جا زده و سپس برای جا انداختن مطالبات افراطیون مدعی اصلاح‌طلبی که با محافل اپوزیسیون و ساختارشکنان به توافق کامل رسیده‌اند، تصریح کرد: مطالبات فراخور در یک طرف است و اعتدال‌گرایی مطلوب دولت در سوی دیگر... اینکه عده‌ای مدام در گوش ما بخوانند شما تند رفته‌اید و فرصت «اصلاح‌ گام به گام» و «عمل آرام» را از دست داده‌اید چنان در ذهن و ضمیر بخش وسیعی از جامعه سیاسی ایران نشسته است که بیم آن هست، آرام آرام کف مطالبات جای کنونی آن پایین و پایین‌تر برود!
نویسنده هشدار داده که اعتدال در وضعیت فعلی می‌تواند مانند نشت گاز در اتاق دربسته عمل کند.

وی در پایان نوشت: ما از اعتدال بیمناکیم زیرا ممکن است جایش را به هراس و وحشت بدهد؛ وحشت از طرح مطالبات «تحول‌خواهان» تعبیر غلط‌اندازی است که جریان‌های برانداز به عنوان اسم پوششی خود انتخاب کرده‌اند. این طیف حتی از تعبیر اصلاح‌طلبی هم که تداعی فعالیت درون ساختار و نظام سیاسی را تداعی می‌کند، عبور کرده‌اند.

تهدیدهای اوباما علیه ایران فاقد اعتبار است

«تهدیدهای اوباما علیه ایران هیچ اعتباری ندارد. او حتی نتوانست از عهده تهدیدهای خود علیه سوریه برآید»

کنت تیمرمن «رئیس بنیاد دموکراسی در ایران» و از عناصر آمریکایی فعال در حوزه براندازی در مصاحبه با فرانس 24 و در پاسخ این سوال که آیا اوباما می‌تواند تهدیدهای تازه خود علیه ایران را عملی کند، گفت: «من به عنوان یک آمریکایی نمی‌توانم به راحتی به این سوال پاسخ دهم اما این را می‌توانم بگویم که در مقطع زمانی کنونی، این‌گونه تهدیدها هیچ اعتباری ندارد. اوباما چندین بار به طور مستقیم سوریه را به اقدام نظامی تهدید کرده بود اما در آخرین لحظات، تهدید را رها کرد.

وی می‌افزاید: از این گذشته اکنون خیلی وقت است که از خط قرمز درباره برنامه هسته‌ای ایران صحبت به میان می‌آید اما هیچ کاری انجام نمی‌گیرد.»

اسرائیل: حزب‌الله برای ما دشمنی بسیار خطرناک است

یک مقام ارتش رژیم صهیونیستی گفت حزب‌الله به عنوان هشتمین قدرت موشکی دنیا تهدیدی بزرگ برای اسرائیل است.

سرتیپ نوعم تیفون از فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی ضمن سخنانی در مرکز هرتزلیا با بیان اینکه توان حزب‌الله از آمادگی مبارزه مستقیم فراتر رفته، گفت: حزب‌الله گروهی زیرک و شبیه به ایران است؛ این گروه مانند ایران وارد دنیای سایبر شده و در حال استفاده از پهپاد است و اخیرا هم وارد دنیای فناوری‌های پیشرفته شده؛ به همین دلیل حزب‌الله دشمنی بسیار خطرناک است.

چند روز پس از اظهارات ژنرال «یئیر گولان» فرمانده منطقه شمالی ارتش رژیم صهیونیستی درباره اینکه حزب‌الله لبنان بیش از صد هزار موشک در اختیار دارد، سرتیپ «تیفون» تاکید کرد حزب‌الله هشتمین رتبه را از لحاظ قدرت موشکی در سطح جهان دارد.

به گزارش العالم این فرمانده صهیونیستی به رغم اینکه ارتش این رژیم آماده نبرد با حزب‌الله است، وی در عین حال تاکید کرد: این ماموریت بسیار پیچیده است و اغلب نیروهای نظامی و ذخیره ارتش، جنگ در لبنان را تجربه نکرده‌اند، مساله‌ای که بر اهمیت آموزش‌ها و مانورها می‌افزاید؛ با این حال این مساله با توجه به کمبودهای مالی که ارتش از آن رنج می‌برد، در نوع خود آسان نیست.

تیفون درباره قدرت موشکی حزب‌الله گفت: حزب‌الله از لحاظ قدرت موشکی و در اختیار داشتن موشک‌ها و راکت‌ها در جهان در رتبه هشتم است و همچنین زرادخانه‌ای را از انواع راکت‌ها در اختیار دارد.

وی افزود: حزب‌الله در جنگ آینده تصمیم دارد مواضع اسرائیل را با استفاده از این موشک‌ها که در 200 پایگاه و روستا در جنوب لبنان و اغلب آنان در اماکن و منازل مدنی وجود دارد، فلج کند.

این نظامی ارشد صهیونیست می‌گوید: اسرائیل نمی‌تواند هفته‌ها حملات موشکی حزب‌الله را تحمل کند. «کوبی باراک» رئیس بخش فن‌آوری و لجستیک ارتش رژیم صهیونیستی هم درباره زرادخانه موشکی حزب‌الله اظهار داشت: این گروه تجهیزاتی در اختیار دارد که می‌تواند با دقت اهدافی مانند پایگاه‌های نظامی، ایستگاه برق در شهر الخضیره در شمال فلسطین اشغالی، یا ساختمان وزارت جنگ در تل‌آویو یا فرودگاه بن گوریون را مورد هدف قرار دهد.

*خراسان

پاي هواپيماي اختصاصي به کابينه يازدهم باز شد

 بر اساس بررسي هاي کارشناسان يک نهاد نظارتي، با ابلاغيه يک مسئول ارشد دولتي، مجوز سفر يکي از وزراي اقتصادي دولت يازدهم به کشور همسايه با استفاده از هواپيماي اختصاصي صادر شده است. در گزارش اين نهاد همچنين آمده است که زمان صدور مجوز استفاده از اين هواپيما، يک هفته پس از انجام اين سفر بوده که رعايت نشدن شرايط قانوني دريافت اين مجوز، ابهاماتي را درباره آن ايجاد مي کند.

بي توجهي بانک ها به الزام قانوني درباره ايميل ها

در حالي که بر اساس نامه ارديبهشت ماه سال گذشته نهادهاي مسئول به بانک مرکزي براي الزامي کردن استفاده از ايميل هاي داخلي و عدم قبول آدرس ايميل هايي با ميزبان خارجي در زمان افتتاح حساب و ارسال اطلاعات موجود در گردش حساب ها، گزارش يک دستگاه مسئول نشان مي دهد اين ابلاغيه توسط بانکهاي دولتي و خصوصي رعايت نمي شود.

*تهران امروز

 واكنش حداد به بركناري دانشجو

فارس نوشته:غلامعلي حدادعادل رئيس فراكسيون اصولگرايان مجلس در حاشيه مراسم صلح عادلانه در نظام جهاني در جمع خبرنگاران در پاسخ به اين سوال كه آيا اين تغييرات (تغيير رئيس دانشگاه آزاد) را در راستاي تاثيرگذاري در انتخابات آينده مجلس مي‌دانيد يا خير؟ گفته: اين موضوع محتمل است ولي چون سندي ندارم اظهارنظر نمي‌كنم. اما شك ندارم كه خيلي‌ها براي تصرف بهارستان و مجلس آينده برنامه دارند.

گزينه جديد شهرداري مشهد

اعضاي شوراي اسلامي شهر مشهد با سيدصولت مرتضوي معاون سياسي وزير كشور در دولت دهم براي تصدي پست شهرداري مشهد مذاكره كردند.محسن انتظاري نايب رئيس شوراي اسلامي شهر مشهد در گفت‌وگو با خراسان با تاييد اين خبر گفته: قرار شد مذاكرات با وي ادامه پيدا كند تا بعدا به نتيجه برسيم.وي گفته: همچنين قرار شده است با نيكزاد نيز طي هفته آينده جلسه‌اي داشته باشيم. گزينه‌هاي ديگري نيز براي مذاكره مدنظر هستند.

صادق: خبر بركناري وزير كشور صحت ندارد

مشاور رئيس‌جمهور درخصوص برخي اخبار منتشر شده مبني بر اينكه زمزمه‌هايي در سطوح عالي دولت مبني بر بركناري عبدالرضا رحماني‌فضلي از وزارت كشور به گوش مي‌رسد گفته: اين نوع اقدامات اطلاع‌رساني صحيحي نيست و چنين خبري مطلقا صحت ندارد.بر همين اساس اين خبر كه عصر روز جمعه به گوش رسيد،خبرنگار تسنيم با محمدرضا صادق مشاور حجت‌الاسلام روحاني تماس گرفت. وي در پاسخ گفته:به همه كساني كه در امور رسانه‌اي فعاليت مي‌كنند توصيه مي‌كنم كه به‌طور واقعي پيام انتخابات پرشكوه ۲۴ خرداد را درك كنند.

خسرو دانشجو استعفا داد

خسرو دانشجو در گفت‌وگو با مهر خبر استعفاي خود از رياست واحد علوم تحقيقات دانشگاه آزاد را تاييد كرده و گفته: بله استعفا داده‌ام و با آن نيز موافقت شده است. رئيس سابق واحد علوم تحقيقات دانشگاه آزاد دليل استعفاي خود را گرفتاري‌هاي شخصي عنوان كرد.وي گفته: دوشنبه هفته گذشته قبل از اينكه اخوي وي (دكتر فرهاد دانشجو) از دانشگاه آزاد برود، استعفا داده كه با آن نيز موافقت شده است. دانشجو درباره برنامه خود بعد از استعفا گفته: من عضو هيات علمي دانشگاه هستم و به كار خودم باز خواهم گشت.

ميرزاده: وامدار هيچ حزب و دسته سياسي نيستم

حميد ميرزاده، سرپرست دانشگاه آزاد با تاكيد بر اينكه منافع دانشگاه را به همه چيز ترجيح مي‌دهم، گفته: همواره مدير مستقل بوده‌ام و وامدار هيچ حزب و دسته سياسي نيستم.به گزارش ايسنا، ميرزاده گفته: خوشحالم كه در اولين روز كاري با اصحاب رسانه جلسه دارم كه اين نشان‌دهنده اين است به شفافيت در موضوعات اجرايي، اقتصادي، علمي و فرهنگي كشور معتقدم.

*جام جم

مشاور رئیس‌جمهور درباره آخرین وضع برخی دستگاه‌ها که پیش‌تر اخباری مبنی بر انحلال یا ادغام آنها منتشر شده بود، توضیح داد.

اکبر ترکان در گفت‌وگو با فارس، درباره نتایج آخرین بررسی‌های محول شده از سوی رئیس‌جمهور درباره ادامه کار پنج دستگاه معاونت بین‌الملل نهاد ریاست جمهوری، دبیرخانه جنبش عدم تعهد، دبیرخانه شورای عالی ایرانیان، سازمان فضایی کشور و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد گفت: طبق گزارش ارائه شده از سوی معاونت بین‌الملل نهاد ریاست جمهوری به رئیس‌جمهور، ادامه فعالیت‌های معاونت بین‌الملل نهاد ریاست جمهوری با وزارت امور خارجه موازی‌کاری تلقی شد.

وی افزود: براساس تصمیم رئیس‌جمهور قرار شد تا این معاونت به وزارت امور خارجه منتقل شود و این وزارتخانه درباره ادامه کار این معاونت در قالب یک اداره کل یا ادغام آن در یک معاونت دیگر تصمیم‌گیری کند.

مشاور رئیس‌جمهور در رابطه با دبیرخانه شورای عالی ایرانیان خارج از کشور و ادامه کار آن نیز گفت: درخصوص ادامه کار یا انحلال این دستگاه، بررسی‌ها همچنان ادامه دارد تا در این باره گزارشی به رئیس‌جمهور ارائه شود.

ترکان گفت: اکنون این شورا به روند کار خود ادامه می‌دهد تا کمیته‌ای که برای بررسی کار آن تشکیل شده است به نتیجه نهایی در این باره برسد.

وی درباره سازمان فضایی کشور ادامه داد: سازمان فضایی یک نهاد بسیار مهم از لحاظ علمی و فناوری است و یک کمیته متشکل از روسای دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط در حال بررسی وظایف آن است.ترکان گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته توسط این کمیته، ادامه فعالیت در حوزه ماهواره‌های مخابراتی به دلیل وابستگی این حوزه به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفت.

وی افزود: البته کار سازمان فضایی کشور، تنها محدود به ماهواره‌های مخابراتی نمی‌شود؛ بلکه ماهواره‌های نظامی، علمی و دورسنجی نیز در زیرمجموعه آن قرار می‌گیرد و باید درباره آن نیز تصمیم‌گیری شود.مشاور رئیس‌جمهور درباره ادامه کار دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد ادامه داد: رئیس منطقه آزاد کیش انتخاب شده است و مراسم تودیع و معارفه نیز برگزار شد. ما امیدواریم بتدریج تکلیف مدیریت دیگر مناطق آزاد نیز بتدریج مشخص شود.

ترکان با تائید انحلال دبیرخانه جنبش عدم تعهد و انتقال وظایف آن به وزارت امور خارجه گفت: تصمیم‌گیری در مورد شکل و ادامه کار این مجموعه برعهده وزارت امور خارجه است.

حضور 2 معاون وزیر خارجه در تیم هسته‌ای ایران

از زمانی که مسئولیت پیگیری مذاکرات هسته‌ای، در دولت جدید به وزارت خارجه محول شد گمانه‌زنی‌ها درباره تیم جدید مذاکره‌کننده ادامه دارد. دیروز در همین زمینه یک مقام آگاه در وزارت امور خارجه در گفت‌وگو با ایرنا از حضور سیدعباس عراقچی، معاون حقوقی و بین‌الملل و مجید تخت‌روانچی، معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه در ترکیب تیم جدید هسته‌ای کشورمان خبر داد.بر این اساس علاوه بر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه که راهبری و هدایت مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با 1+5 را از سوی دکتر روحانی رئیس‌جمهور عهده‌دار شده است، عراقچی و روانچی در ترکیب گروه مذاکره‌کننده هسته‌ای نیز حضور دارند.

ظریف پیش از این در پاسخ به پرسش خبرنگاران درخصوص ترکیب تیم هسته‌ای از حضور نمایندگان نهادهای مرتبط و کارشناسان ذی‌ربط متناسب با روند مذاکرات و موضوعات مورد گفت‌وگو خبر داده بود.

برکناری مدیرعامل روزنامه وابسته به دانشگاه آزاد

حمیدرضا عابدی، مدیرعامل روزنامه فرهیختگان، وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی، دیروز با حکم حمید میرزاده، سرپرست دانشگاه آزاد برکنار و احسان مازندرانی جایگزین وی شد.

آن‌طور که تسنیم گزارش داده، احسان مازندرانی در جریان مسائل مربوط به حوادث بعد از انتخابات سال 88 بازداشت شده بود. براساس این گزارش، عابدی دیروز در گفت‌وگو با تسنیم از اظهارات میرزاده در نشست خبری صبح دیروز مبنی بر این که خود را پیرو اندیشه‌های آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی خوانده بود، انتقاد کرده بود.

*جمهوری اسلامی

* نماينده ولي فقيه در استان سيستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان، خبرسازي يكي از سايت‌هاي خبري و دنباله‌روي ديگر پايگاه‌هاي اينترنتي در رابطه با زنان بلوچ و اهل سنت را از اساس دروغ و باعث ناراحتي اهل سنت به ويژه در سيستان و بلوچستان شده دانست. حجت الاسلام والمسلمين سليماني با تأكيد بر اينكه اهل سنت در تمام جهان داراي غيرت ناموسي هستند و اجازه نمي‌دهند زنان و دخترانشان به تنهايي سفر كنند، گفت: هم ميهنان اهل سنت ايران نيز مردماني غيور، ناموس دوست و داراي غيرت ملي و مذهبي هستند. وي، خطاب به گردانندگان پايگاه‌هاي اينترنتي اظهار داشت: دامن زدن به دروغ پردازيها و شايعات اين چنيني وحدت ملي را مخدوش كرده و فرصت سوءاستفاده در اختيار دشمن قرار مي‌دهد.

يك پايگاه اينترنتي چندي پيش در حركتي خلاف وحدت و در راستاي اهداف دشمنان ايران اسلامي مدعي شد كه تعدادي از دختران استان سيستان و بلوچستان (كه از نزديكان و هواداران تروريست سرشناس "عبدالمالك ريگي" رهبر اعدام شده گروهك تروريستي "جندالشيطان" بوده‌اند) براي انجام "جهاد نكاح" به سوريه سفر كرده‌اند. اين خبر سراسر كذب واكنش‌هاي منفي در بين مردم شيعه و سني استان سيستان و بلوچستان داشته است.

* وزارت دفاع آمريكا با انعقاد قراردادي با امارات، اين شيخ نشين را به سيستم دفاعي ضد موشك بالستيك مجهز مي‌كند. شيخ نشين امارات، به دلايل مختلف، از جمله بسيار كوچك بودن و فقدان انگيزه‌هاي تهديد، اصولاً نيازي به تجهيزات دفاعي ندارد. به همين دليل، خريد سلاح‌هاي متنوع از آمريكا، انگليس و ساير كشورهاي غربي نوعي صرفاً ولخرجي با هدف پر كردن جيب‌هاي كمپاني‌هاي اسلحه سازي و دولتمردان غربي محسوب مي‌شود.

*آرمان


 دلخوری ناطق از روحانی!

شنیده شد که یک سایت خبری مدعی شد که رابطه ناطق نوری و روحانی بر سر انتصاب استاندار مازندران شکرآب شده است. مشرق نوشت: «شنیده‌ایم انتصاب ربیع فلاح به‌عنوان استاندار مازندران، بار دیگر روابط روحانی و ناطق نوری را شکرآب کرده است. ناطق نوری خواستار انتصاب کیومرث نیازآذری مدیرکل اسبق اداره اطلاعات استان به‌عنوان استاندار مازندران بود اما ربیع فلاح که مسئول ستاد انتخاباتی روحانی در مازندران بود برای تصدی این مسئولیت انتخاب شد. در تعدادی از صندوق‌های مازندران روحانی، رای صد در صدی داشته است.»

عیادت رضایی از عسگراولادی

شنیده شد که دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در یکی از بیمارستان‌های تهران از حبیب‌ا... عسگر اولادی رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری عیادت کرد. محسن رضایی در این ملاقات در جریان مراحل درمان و مداوای حبیب‌ا... عسگراولادی قرار گرفت و برای این یار دیرین امام(ره) و رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام آرزوی سلامتی کرد.

عدم صدور ویزا برای برخی همراهان روحانی

شنیده شد که با نزدیک شدن زمان سفر حسن روحانی به نیویورک برای برخی از همراهان این سفر روادید صادر نشده است. البته در سفرهای گذشته احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق به مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز این رویه بارها تکرار شده است و این بار نیز و با وجود این که از یک ماه پیش درخواست روادید برای اعضای هیات همراه رئیس‌جمهور از سوی تشریفات نهاد ریاست‌جمهوری به دستگاه‌های ذی‌ربط آمریکایی ارائه شده با این حال شنیده شده برای برخی از اعضای دفتر رئیس‌جمهور روادید سفر صادر نشده است. لازم به ذکر است، ویزایی که از سوی ایالات متحده آمریکا برای حاضران ایرانی در این نشست صادر می‌شود، ویزای C2 است که دارندگان این ویزا توانایی خروج از محوطه بیست و پنج مایلی سازمان ملل متحد را ندارند.

اهدای قرآن در بدو ورود به بیمارستان

شنیده شد که بيمارستان فوق‌تخصصی نورافشار برای اولين بار در كشور اقدام به اهدای قرآن كريم به بيماران در بدو ورود به بيمارستان می‌كند. رامين كردی، رئيس بيمارستان فوق تخصصی نورافشار اين اقدام را زمينه‌ای برای ارتقای باورهای ايمانی جامعه به ويژه بيماران به تأثير شفابخش قرآن كريم بر روح و جسم انسان‌ها دانست. وی افزود: به بيماران مراجعه‌كننده به اين بيمارستان، در بدو ورود و همراه با بسته حاوی لوازم پزشكی مورد نياز، يك جلد كلام‌ا... مجيد در قطع پالتويی اهدا می‌شود كه اين هديه ارزشمند، تأثير معنوی و ماندگاری در آرامش روحی بيماران دارد.

گزینه‌های نهایی شهردار اصفهان

شنیده شد که صبوری یا سقائیان، شهردار اصفهان خواهد شد. به گزارش رویش نیوز، شورای شهر اصفهان در جلسه دیروز خود، گام بعدی خود را برای انتخاب شهردار اصفهان برداشت. طبق روندی كه شورای چهارم برای انتخاب شهردار تعریف كرده است، مقرر گردیده كه به تدریج تعداد گزینه‌های شهرداری از 60 نفر به ترتیب به15، 9، 4، 2 برسد و نهایتا طی شهردار پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی معرفی شود. در همین راستا در جلسه دیروز قرار بود از بین 4 گزینه قبلی یعنی آقایان: خراسانی، نورصالحی، صبوری و سقائیان نژاد، 2 نفر وارد دور بعدی بشوند كه پس از رأی گیری، این 2 نفر مشخص شدند. آقایان صبوری و آقای سقائیان نژاد هر كدام با 12 رأی به مرحله بعدی رفتند تا در جلسه بعدی شورای چهارم از بین آنها شهردار اصفهان انتخاب شود.

تجمع در همدان برای قيمت برق

شنیده شد که بيش از 60 نفر از شهروندان همداني با تجمع در مقابل استانداري به افزايش بهاي برق مصرفي اعتراض کردند. تعدادي از مردم شهر همدان پنج شنبه در اعتراض به افزايش بهاي برق مصرفي و عدم توجه مسئولان شرکت توزيع برق به خواسته آنان در مقابل استانداري همدان تجمع کردند.فارس نوشت؛ اين تجمع که با حضور بيش از 60 نفر چندين ساعت به طول انجاميد با حضور ابراهيم کارخانه‌اي نماينده مردم همدان و فامنين در مجلس و حاجي‌رضا تيموري مدير عامل شرکت توزيع برق استان همدان در بين معترضين و شنيدن سخنان آنها به طور مسالمت‌آميز فيصله يافت. يکي از معترضين با بيان اينکه قبض برق خانه من از 190 هزار تومان در هر نوبت قبض‌نويسي به يکباره به يک ميليون تومان افزايش يافته است گفت: بنده توان پرداخت چنين مبلغي را ندارم و به اين مبلغ اعتراض دارم و به همين منظور در مقابل استانداري تجمع کرديم.

سرپرست «فرهیختگان» منصوب شد

شنیده شد که سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی دیروز با صدور حکمی، سرپرست روزنامه‌ فرهیختگان را منصوب کرد. به گزارش ایسنا، با حکم حمید میرزاده، احسان مازندارنی‌را سرپرست روزنامه‌ فرهیختگان به صاحب امتیازی دانشگاه آزاد اسلامی شد. پیش از این، حمیدرضا عابدی این مسئولیت را بر عهده داشت.

احتمال معرفی سه وزیر طی دوهفته آینده

شنیده شد که عضو هیات رئیسه مجلس از احتمال معرفی سه وزیر پیشنهادی علوم، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان طی دو هفته آینده به پارلمان خبر داد و گفت: ممکن است رئیس مجلس امروز برای برگزاری چند جلسه علنی در مجلس قدیم، از نمایندگان رأی‌گیری کند. علیرضا منادی نماینده مردم آذرشهر با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس از فردا 31 شهریور، از برنامه ویژه مجلس به همین مناسبت طبق روال هر ساله خبر داد و اظهار داشت: امروز علی شمخانی دبیر شورایعالی امنیت ملی با حضور در نشست علنی مجلس، سخنرانی خواهد کرد و سپس تقدیری هم از ایثارگران و جانبازان مجلس انجام خواهد شد. وی همچنین به تعمیرات صحن خانه ملت اشاره کرد و گفت: مجلس قطعاً فردا جلسه علنی دارد، اما احتمال اینکه رئیس مجلس برای انتقال چند جلسه علنی به مجلس قدیم به منظور اتمام تعمیرات صحن، از نمایندگان رأی‌گیری کند، نیز وجود دارد، چون صحن خانه ملت واقعاً نیازمند تعمیرات است و باید تکمیل شود.

چرا محتشمی پور به نجف مهاجرت کرد؟

شنیده شد که حجت الاسلام علی اکبر محتشمی پوردر سخنان کوتاهی با اشاره به شرایط موجود در کشور گفت:اصلاح طلبان و احزاب و همه دوست داران انقلاب باید توقعاتشان واقعی باشد.وی با اشاره به شعار اعتدال دولت یازدهم تصریح کرد: سعی وتلاش باید در این باشد که دولت را در همین چارچوب حفظ کرده و نگه داریم. توس پرس نوشت؛وزیر کشور دوره امام (ره) با تاکید بر نقش پر رنگ احزاب در تحولات اجتماعی وسیاسی افزود : به عنوان احزاب اصلاح طلب باید مراقب باشیم تا در دام شعارها و مسائلی که ممکن است دیگران از آن استفاده کرده و دولت جناب آقای روحانی را در مسیر دیگری قرار دهند نیفتیم.وی همجنین ادامه داد : این امرمستلزم مدیریت و هنرمندی جریانات و احزاب اصلاح طلب است.احزاب نقش موثری در این امر دارند و امیدوارم موفق باشند و فعالیت را کنار نگذارند. محتشمی پور در پایان با اشاره به اقامتش در نجف گفت: احساس بنده این است که در نجف می‌توانم مفیدتر باشم.

*قدس


مهمان نوازی سفیر آمریکایی!

خبرآنلاین: مارک والاس، سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل از یک هتل مشهور شهر نیویورک خواسته است به حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان و تیم همراهش اقامت ندهد.

حضور دلالان دارویی در پست‌های مدیریتی

خانه ملت: شهلا میرگلوی بیات، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: مشکل کشور ما وجود دلالان دارویی است که اغلب در پست‌های مدیریتی فعالیت می‌کنند و تا زمانی که راه حلی برای جمع آوری این افراد در نظر گرفته نشود، مشکل دارویی ما نیز مسأله‌ای حل نشدنی باقی می‌ماند.

بازداشت عامل بی بند وباری دراینترنت

ایسنا: سرهنگ حسینی، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات خراسان‌جنوبی از دستگیری عامل خودنمایی و ترویج بی‌بند و باری در اینترنت خبرداد.

برای تصرف مجلس برنامه دارند

خبرآنلاین:غلامعلی حداد عادل، رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در حاشیه مراسم صلح عادلانه در نظام جهانی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که آیا این تغییرات (تغییر رئیس دانشگاه آزاد) را در راستای تأثیرگذاری در انتخابات آینده مجلس می‌دانید یا خیر، گفت: این موضوع محتمل است، ولی چون سندی ندارم، اظهارنظر نمی‌کنم، اما شک ندارم که خیلی‌ها برای تصرف بهارستان و مجلس آینده برنامه دارند.

گستاخی آمریکایی‌ها

جهان: اندیشکده آمریکایی علوم و امنیت بین المللی در گزارشی گستاخانه از ایران خواسته تا در خصوص برنامه های گذشته هسته‌ای خود شفاف‌سازی بیشتری کند در غیر این صورت غرب گفته‌های دکتر روحانی را باور نخواهد کرد.

انحلال دبیرخانه جنبش صحت ندارد

تسنیم: اکبر ترکان، مشاور رئیس جمهور در خصوص دبیرخانه جنبش عدم تعهد، گفت: این دبیرخانه به هیچ وجه منحل نشده است. ماموریت این دبیرخانه با تصویب رئیس جمهور به وزارت خارجه محول شده است.

برخی جانبازان به بنیاد شهید نمی روند

رجا: علیرضا یزدان‌پناه، جانباز 70درصد شیمیایی درباره مشکلات درمانی جانبازان شیمیایی گفت: متأسفانه هم کم‌کاری بنیاد در رسیدگی‌هاست و هم برخوردهایی که با جانبازان دارد، برای مثال از بس توهین و بدرفتاری می‌کنند، جانباز حاضر است بمیرد، اما دیگر به بنیاد شهید نرود.

اعضای احتمالی تیم مذاکره کننده ایران

مشرق: خبرها حاکی است که آقایان محمد جواد ظریف، سیدعباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی، مجید تخت‌روانچی معاون اروپا و آمریکا، امیرحسین زمانی‌نیا، اسحاق آل‌حبیب مدیرکل سیاسی و امور بین الملل وزارت امورخارجه، حمید بعیدی نژاد و نمایندگانی از سازمان انرژی اتمی و شورای عالی امنیت ملی از جمله اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای ایران خواهند بود.

انتقاد وزیر کشور

مهر: عبدالرضا رحمانی فضلی، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در جمع مدیران دستگاه های خراسان شمالی با تاکید بر ممانعت از ورود مواد مخدر از مرزها به داخل کشور، گفت: مبارزه با قاچاق مواد مخدر در محلات، ضعف نیروهای امنیتی و انتظامی را می‌رساند.

شکایت شستا از نماینده سابق مجلس

جهان: یک منبع آگاه گفت:‌ شرکت‌ سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) از نماینده سابق مجلس که درخواست‌های غیرمعقولی از این مجموعه اقتصادی داشت، شکایت کرده است. وی افزود: این نماینده دور هشتم مجلس از شستا باج خواهی می‌کرد.

بی بی سی: جاسوس استخدام می کنیم

دانا: اخیراً شبکه سلطنتی بی بی سی فارسی با راه اندازی بخشی به نام شاهد عینی، حلقه دیگری از سناریوهای خود مبنی بر جاسوسی از مناطق مختلف به خصوص جمهوری اسلامی ایران را آغاز کرده است. در این پروژه خبرنگارانی برای ارایه گزارش از کشورهای مختلف از جمله ایران استخدام خواهند شد.

جزئیاتی از شهادت ابوهاجر

ابنا: یک مقام بلندپایه مدافعان حرم حضرت زینب(س) با ارایه جزئیاتی از شهادت ابوهاجر گفت: ظهر شده بود و ما حدوداً 200 متر از اراضی منطقه عتمان را از چنگ دشمنان خارج کردیم. حوالی ساعت 30/14 (به وقت محلی) در حالی که برای رفع خستگی در حال بازگشت بودیم؛ یکی از تک تیراندازهای تکفیری به صورت غافلگیرانه، «فاضل صبحی» را که مشهور به ابوهاجر بود با گلوله قناسه هدف قرار داد. ابوشهد افزود: ما تا آخرین قطره، خون خود را فدای حضرت زینب (س) و امام خامنه ای خواهیم کرد و اعلام می‏کنیم که هیچ ضعفی از لحاظ قوای نظامی نداریم.

توطئه بحرین علیه خلیج فارس

فارس: علی الرمیحی، رئیس نهاد امور اطلاع رسانی بحرین از تلاش برای تغییر نام خلیج فارس از طریق تاسیس یک رادیو خبر داد و اعلام کرد، این موضوع در نشست وزیران اطلاع‌رسانی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس بررسی خواهد شد.

عدم صدور ویزا برای برخی همراهان روحانی

الف: با نزدیک شدن به زمان سفر حسن روحانی به نیویورک شنیده شده که برای برخی از همراهان این سفر روادید صادر نشده است.

تشبیه عجیب از سازمان میراث فرهنگی

الف: سیدمحمد بهشتی از مدیران سابق سازمان میراث فرهنگی، این سازمان را جنازه‌ای بازمانده از تصادف توصیف کرد که چهره‌اش بر اثر شدت تصادف قابل‌شناسایی نیست.

خبر برکناری وزیر کشور صحت ندارد

تسنیم: محمدرضا صادق، مشاور رئیس جمهور درخصوص برخی اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه زمزمه‌هایی در سطوح عالی دولت مبنی بر برکناری عبدالرضا رحمانی فضلی از وزارت کشور به گوش می‌رسد، گفت: این نوع اقدامات اطلاع‌رسانی صحیحی نیست و چنین خبری مطلقا صحت ندارد.

تشکیل‌کمیته‌رسیدگی به‌شکایت دانشگاهیان

مهر: دکتر عبدالحسین فریدون، مدیرکل دفتر وزارتی وزارت علوم از تشکیل کمیته رسیدگی به شکایت و مشکلات کلی دانشگاهیان کشور در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خبر داد.

دلایل استعفای خسرو دانشجو

فرارو: خسرو دانشجو، رئیس سابق واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد با تأیید خبر استعفای خود گفت: قبل از رفتن برادرم از دانشگاه آزاد استعفا داده بودم.وی دلیل استعفای خود را گرفتاری های شخصی عنوان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار