شهرکرد/ رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور:

اجرایی شدن طرح تلفیق دانش آموزان استثنایی در مدارس عادی

طرح تلفیق دانش آموزان استثنایی در مدارس عادی، به طرح تلفیق فراگیر، تبدیل و امسال اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در آیین بازگشایی مدارس در شهرکرد، جامعه هدف در این طرح را دانش آموزان با نیازهای ویژه که از نظر ذهنی در حد قابل قبول باشند، اعلام کرد.

نامدار عبداللهیان گفت: مهارت کنار آمدن با دانش آموزان عادی، و آگاهی دانش آموزان عادی از نیازهای دانش آموزان استثنایی، مهمترین مزیت اجرای این طر ح برای دانش آموزان استثنایی در مدارس عادی است.

وی خاطر نشان کرد: بهره مندی دانش آموزان از معلم رابط و آموزشگاه پشتیبان، و برخورداری معلمان مشارکت کننده در طرح، از مزایای ویژه از دیگر ویژگی های طرح تلفیق فراگیر است.

عبداللهیان افزود: هم اکنون، بیش از 112 هزار دانش آموز استثنایی در کشور شناسایی شده اند که براساس ابلاغیه جدید وزارت آموزش و پرورش، مقرر گردیده سالانه 1000 نفر از این دانش آموزان استثنایی در کنار دانش آموزان عادی و در مدارس عادی، پذیرش و تحصیل کنند .
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، با اشاره به وجود 40 هزار دانش آموز استثنایی در حال تحصیل در مدارس عادی کشور، رفع اشکالات طرح تلفیق مصوب سال 75 و پاسخ به مطالبات نهادهای نظارتی و حمایتی معلولان از وزارت آموزش و پرورش را مهمترین دلایل ابلاغ و اجرای طرح تلفیق فراگیر دانش آموزان استثنایی برشمرد./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.