امیر پوردستان در جمع خبرنگاران خبر داد

رونمایی از جدیدترین پهپاد نیروی زمینی ارتش با نام "یسیر" در شنبه هفته آینده

فرمانده نیروی زمینی ارتش از رونمایی جدیدترین پهپادهای این نیرو به نام "یسیر" در ششم مهر ماه خبر داد و گفت: این پهپادها از قابلیت پروازی بسیار بالایی برخوردارند.

به گزارش خبرنگار دفاعی ـ امنیتی باشگاه خبرنگاران، امیر سرتیپ "احمدرضا پوردستان" فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه مراسم رژه یگان‌های نمونه نزاجا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شنبه هفته آینده از پهپادهای جدید نیروی زمینی به نام "یسیر" که توسط صنعت دفاعی با قابلیت پروازی بسیار بالا تولید شده رونمایی خواهیم کرد و این پهپاد به ناوگان دفاعی نیروی زمینی اضافه خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه الحمدالله نیروی زمینی امروز از قابلیت بسیار بالایی برای دفاع از مرزهای گسترده کشورمان برخوردار است، افزود: ما هم به تکنیک‌ها و هم به تاکتیک‌ها آشنایی داریم و هم تهدیدات را می‌شناسیم، هم سلاح‌ها را بهینه کرده‌ایم و هم در رزمایش‌های مختلف آن‌ها را تست و ارزیابی و نقاط ضعف و قوت آن را شناسایی کرده، نقاط ضعف را برطرف کرده‌ایم.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: ما سعی کردیم سربازان را همیشه در حالت رزمی و عملیاتی نگه داریم؛ سرباز همیشه باید بوی باروت را زیر بینی خود حس کند، صدای گلوله را بشنود و روی زمین ناهموار راه برود که این آمادگی عملیاتی را داشته باشد.
 
امیر پوردستان اضافه کرد: این فضا را برای سربازان و درجه‌داران خود ایجاد می‌کنیم و به این نتیجه رسیده‌ایم که امروز این اعتماد به نفس را داریم که بتوانیم از دستاوردهای نظام و مرزهای گسترده کشورمان و نظام مقدس جمهوری اسلامی به شایستگی دفاع کنیم و به عنوان سرباز فدایی این نظام به وظایف و مأموریت‌هایی که بر عهده ما است عمل کنیم.
 
وی با اشاره به دوران دفاع مقدس اظهار داشت: بهترین خاطره از دفاع مقدس این بود که آن دوران یک دانشگاه برای نظام مقدس جمهوری اسلامی بود که از این دانشگاه درس ایثار، مقاومت و فداکاری یاد گرفتیم.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: ما در جنگ به این نتیجه رسیدیم که هیچ سلاح و تجهیزاتی باعث پیروزی ما نشد، بلکه بنیه‌های ایمانی و اعتقادی و ولایت‌مداری و توکل رزمندگان ما بود که در هشت سال دفاع مقدس، ما را به پیروزی رساند.
 
امیر پوردستان تصریح کرد: با تجربیاتی که از هشت سال دفاع مقدس و درس‌هایی که از نبردها آموختیم به این قابلیت و توانمندی رسیدیم که بتوانیم به عنوان نیروی مقتدر و کارآمد در زمین، هوا و دریا از اقتدار و تمامیت ارزی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به شایستگی دفاع کنیم و مردم عزیز و ولایت‌مدار ما بدانند که فرزندان و سربازانشان آمادگی بسیار زیادی دارند و مجهز به سلاح‌های پیشرفته بومی هستند، تاکتیک‌ها و تکنیک‌های جدید را کاملاً می‌شناسند، هر تهدیدی را رصد کرده و متناسب با تهدیدات در خود ظرفیت بزرگی را ایجاد می‌کنند.
 
وی تصریح کرد: اگر تهدیدی بخواهد خود را نشان دهد مردم مطمئن باشند که فرزندان سرباز ملت ایران، دشمن را از کرده خود پشیمان خواهند کرد.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش درباره نقش نیروی زمینی ارتش در عملیات ثامن‌الائمه(ع) گفت: این عملیات به منظور شکستن حصر آبادان طبق فرمان امام خمینی(ره) انجام شد و فرمان تاریخی حضرت امام صادر شده بود که حصر آبادان باید شکسته شود.
 
امیر پوردستان افزود: آبادان در یک محاصره 270 درجه‌ای بود و این مأموریت به لشکر 77 ثامن‌الائمه داده شد، طرح‌ریزی‌های آن انجام شد و برادران سپاه نیز در این رابطه همکاری و همدلی نزدیکی داشتند.
 
وی افزود: به‌حمدالله با وحدت و همدلی که از عملیات فرمانده کل قوا خمینی روح خدا در شمال آبادان و قبل از عملیات ثامن‌الائمه(ع) داشتیم سبب شد که این وحدت و همدلی در عملیات ثامن‌الائمه(ع) به کار ما بیاید همدلی و وحدتی که بین ارتش و سپاه و سایر نیروهای مسلح ایجاد شد سبب شد تا دژ نفوذناپذیر یگان‌های رژیم بعث شکسته شود، دشمن عقب‌نشینی کند و آبادان از محاصره 270 درجه‌ای خود خارج شود.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش درباره رونمایی از تجهیزات و تسلیحات جدید نیروی زمینی ارتش در هفته دفاع مقدس گفت: به‌حمدالله در بخش دفاع زمینی کارهای زیادی توسط سازمان تحقیقات جهاد خودکفایی نیروی زمینی انجام شده است، کارهایی در بحث جنگ الکترونیک، در بهینه‌سازی تانک‌ها و نفربرها و در سلاح‌های انفرادی که مد نظر است انجام داده‌ایم از جمله می‌توان به سلاح 14.5 شاهر که چندی پیش رونمایی شد اشاره کرد که سلاحی کالیبری است و می‌تواند اهداف را در سه کیلومتری هدف قرار دهد.
 
امیر پوردستان خاطرنشان کرد: سیستم‌های مساحت‌یاب و کنترل‌یاب را در تانک‌ها بهینه کردیم و امروز به‌حمدالله در حوزه دفاع زمینی، نیروی زمینی با کمک صنعت دفاعی و دانشگاه‌ها به نقطه‌ای رسیده که می‌تواند همین تجهیزات را که دارد بهینه کند ضمن اینکه متناسب با دکترین‌های خود وضعیت جدیدی را طراحی کرده که توسط صنعت دفاعی ساخته می‌شود که بتواند در فضای ناهمترازی که امروز در پیش روی ما هست عرض اندام کرده و به مأموریت خود به شایستگی عمل کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار