مددي در نطق ميان دستور؛

تحقق حماسه سیاسی نقطه امیدی در تعالی ملت اسلامی خواهد بود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تحقق حماسه سیاسی با مشارکت گسترده مردم نقطه امیدی در حرکت رو به رشد و تعالی ملت اسلامی خواهد بود، حرکتی غرورآفرین که توطئه استکبار جهانی و صهیونیسم را به یاس و ناامیدی مبدل ساخت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ محمدعلی مددی نماینده میانه در صحن علنی امروز ( چهارشنبه، 3 مهر) در نطق میان دستور خود ضمن تشکر از دلاوری‌های مردان و زنان در 8 سال دفاع مقدس و همچنین تبریک و تهنیت هفته دفاع مقدس گفت: تحقق حماسه سیاسی با مشارکت گسترده مردم نقطه امیدی در حرکت رو به رشد و تعالی ملت اسلامی خواهد بود.

وي افزود: حرکتی غرورآفرین که توطئه استکبار جهانی و صهیونیسم را به یاس و ناامیدی مبدل ساخت و اینک وقت آن است که با همدلی و درک واقعی از مشکلات اقتصادی و تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری با خلق حماسه اقتصادی نویدبخش آن باشیم که؛

 اگر غم لشکر انگیزد خون عاشقان ریزد/ من و یاران به پا خیزیم و بنیادش براندازیم

مددي در ادامه بیان کرد: از اولین نطق پیش از دستور مجلس مدت 14 ماه می گذرد، متاسفانه به غیر از یک مورد اقدام بقیه موارد بلااقدام مانده و درخواست‌های حوزه انتخابیه که خواسته‌های به حق و مردمی هستند اینگونه مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند و اگر قرار است به همین صورت باشد میل ندارم که وقت نمایندگان محترم مجلس را بگیرم.

نماینده میانه همچنین تصریح کرد: امید است که در دولت تدبیر و امید جناب آقای دکتر روحانی رئیس جمهور محترم با وزرای توسعه گرا و کاردان به خواسته‌های ملت عنایت کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، خطاب به چیت چیان گفت: با اتمام عملیات سد دو قوسی شهریار با ظرفیت 700 میلیون متر مکعب و آبگیری آن بخش عمده‌ای از زمین‌های مرغوب کشاورزی و شالیزارهای شهرستان میانه در مخزن سد واقع شده است ضربه جبران‌ناپذیری را به تولید و اشتغال منطقه وارد خواهد کرد.

وی در ادامه بیان کرد: اجرای طرح مربوط به اراضی جایگزین در 12 هزار هکتار از اراضی بخش‌های مرکزی و کندوان از مطالبات اساسی و در دست اقدام بوده که متاسفانه تاکید وزارت محترم نیرو مبنی بر حذف طرح های تامین‌ آب کشاورزی، اراضی بلندمدت با ارتفاع پمپاژ بالا که نه جنبه بخشنامه ای داشته نه قانونی، چنانچه برداشته شود آبیاری 7000 هکتار از دشت جلیل و نوروزآباد از سد شهریار امکانپذیر خواهد بود.

مددی ادامه داد: سد گرمچای با هسته رسی و ظرفیت 40 میلیون متر مکعب به عنوان تامین کننده آب مشروب میانه و آب کشاورزی بخشی از روستاهای اطراف مسیری از طرح های مهر ماندگار دولت دهم بوده که به یادگار مانده و تاکنون تکمیل و به بهره برداری نرسیده است.

وی گفت: با توجه به سختی آب مشروب میانه و خسارات وارده به تاسیسات آب، درخواست دارم تا نسبت به اتمام پروژه دستور جدی صادر نمایید.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین اظهار داشت: در تامین آب شرب مناطق روستایی مشکل اساسی وجود داشته و با وجود منابع آبی در دسترس به علت مدیریت ضعیف آب و فاضلاب روستایی، نتوانسته است نسبت به تحقق خواسته‌های نیازمندان اقدام کند.

وی با اشاره به اهمیت نجات دریاچه ارومیه بیان کرد: این یک مسئله ملی است و امیدوارم هرچه زودتر در این رابطه چاره اندیشی شود و در صورت عدم چاره اندیشی، مشکلات جانبی و زیست محیطی را در بر خواهد داشت.

مددی خطاب به دکتر آخوندی وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: درحالیکه اکثر شهرها با اصلاح جاده‌های مواصلاتی به خصوص جاده‌های اصلی و تعریض نمودن آن از تصادفات جاده‌ای و تلفات ناشی از مرگ کاسته‌اند، متاسفانه شهرستان میانه به عنوان دروازه آذربایجان به دلیل فعال نبودن پیمانکاران نتوانسته است یک کیلومتر از مسیر چهاربانده میانه_ سرچم را در مدت زمان پیش بینی شده تکمیل و آسفالت نماید.

درخواست صدور دستور سریع و فعال شدن پروژه را داشته و شروع پروژه چهاربانده میانه_ قره چمن را خواستارم.

وی همچنین خطاب به قاضی‌زاده وزیر بهداشت و درمان گفت: بازسازی بیماستان 101 تختخوابی امام خمینی با پیشرفت فیزیکی 35 درصد با مشکل تامین اعتبار مواجه است و چنانچه اعتبارات لازم به موقع اختصاص داده شود، می توان امیدوار بود که در مدت زمان معین تکمیل و به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: در خصوص تجهیزات پزشکی مردم حوزه انتخابیه ام مدتهاست که در خصوص تامین دستگاه های سی تی اسکن و ام آر آی با مشکل مواجه هستند و اغلب نیازمند جهت تهیه سی تی اسکن و ام آر آی می‌بایست مسیر 125 کیلومتری زنجان و 160 کیلومتری تبریز را با صرف هزینه‌های زیاد طی کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی همچنین خطاب به نعمت زاده وزیر صنعت و معدن اظهار داشت: شهرک‌های صنعتی به عنوان یکی از مراکز و کانون‌های جذب سرمایه گذاری می‌باشد که در شهرستان میانه با مشکلات ذیل مواجه است:

عدم وجود زمین برای واگذاری به متقاضیان سرمایه گذاری از سال 89 در شهرک صنعتی شماره 1 و شهرک صنعتی شهر تک

عدم تکمیل تصفیه خانه شهرک صنعتی

عدم اجرای طرح توسعه شهرک صنعتی

علی رغم انجام اقدامات اولیه در نقشه برداری و مساحی اراضی مجاور بر مبنای توسعه ساخت و ساز شهرک موجود

عدم اجرای قوانین دولتی مبنی بر تامین برق مورد نیاز واحدهای تولیدی بر درب کارخانه

عدم وجود نقدینگی واحدهای تولیدی با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه

مددی همچنین خطاب به رحمانی فضلی وزیر کشور ادامه داد: با توجه به سوابق موجود و مطالعات انجام شده در سال 1389 در راستای تبدیل روستاهای صومعه علیا از بخش ترکمنچای و آچاچی به شهر و پیگیری‌های مکرر اهالی هردو روستا درخواست صدور دستور سریع را دارد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: شهرک ، صنعتی ، تکمیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار