از "ابراهیم حاتمی‌کیا" تا تقدیر "شهید آوینی"

ساخت فیلم سینمایی "از کرخه تا راین" نقد و تقدیر شهید آوینی را در پایان به همراه داشت.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران، فیلم سینمایی "ازکرخه تا راین" ساخته ابراهیم حاتمی کیا در سال 1371 ساخته شد و این فیلم به سرنوشت قربانیان بمب‌های شیمیایی در جنگ ایران و عراق می‌پردازد.



در این اثر بازیگرانی چون "هما روستا" و "علی دهکردی" حضور داشتند و فیلم در کشور المان جلوی دوربین رفت.
 
در این فیلم "علی دهکردی" نقش سعید را ایفا می‌کرد که بر اثر بمب‌های شیمیایی نابینا شده و به همراه گروهی از همرزمانش برای معالجه به آسمان اعزام می‌شود.



لیلا (هماروستا) خواهر سعید که سال‌هاست در آلمان با شوهر آلمانی پسرش یوناس (یونس) زندگی می‌کرد سعید در آسایشگاه می‌بیند و او را به همراه خود به خانه می‌برد و در جهت درمان بینایی برادرش اقدام می‌کند.
 
"از کرخ تا راین" از موسیقی فوق‌العادهای برخوردار بود که توسط مجید انتظامی و زیر نظر ابراهیم حاتمی‌کیا تولید شد و مورد توجه همگان قرار گرفت.
 
این فیلم سینمایی به قدری واقعیت‌های جنگ و مظلومیت بسیجیان را عالی به تصویر کشیده بود که "شهید آوینی" متنی را در خصوص ساخت آن به "ابراهیم حاتمی کیا" تقدیم کرد و در آن نقدهای بسیار خوبی را در خصوص فیلم‌های ناجوانمردانه‌ای که کشورهای بیگانه در رابطه با ایران می‌سازند کرد و خطاب به حاتمی‌کیا گفت: "تو همواره پای در عرصه‌های خلاق عادت و غیر متعارف نهاده‌ای...و این است که بسیاری را از تو رنجانده است، تو با قلبت در جهان زندگی می‌کنی و همانطور هم که زندگی می‌کنیم فیلم میسازی پس به تو اعتراض کردن خطاست چراکه سراپای وجودت "قلب" است."/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار