بازنشر گفتگوی باشگاه خبرنگاران جوان در پی درگذشت یک هنرمند؛

«پرنده‌ی كوچك خوشبختی» احساسات مردم را قلقلك داد/ دولت دست به كار شود + فیلم

ساخت فيلم‌هايي چون «پرنده‌ي كوچك خوشبختي» تنها آگاهي مردم را بالا مي‌برد اما در اصل دولت براي طلب اعتماد دوباره‌ي ناشنوايان بايد دست به كار شود.

"هما روستا" بازيگر سينما تئاتر و تلويزيون و كسي كه نامزد دريافت لوح زرين بهترين بازيگر نقش اول زن از ششمين دوره‌ي جشنواره بين‌المللي فيلم فجر براي فيلم «پرنده‌ي كوچك خوشبختي» شد.

امروز 5 مهر ماه بار دیگر جامعه هنری روز خود را با ناقوس مرگ آغاز کرد، ناقوسی که این بار برای درگذشت هما روستا به صدا درآمده بود.

هما روستا مدتها با بیماری سرطان مبارزه کرد، هرچند رسانه‌ها و خبرنگاران هنری به احترام او که دوست نداشت خبری درباره بیماری‌اش منتشر شود، در تمام این سال‌ها هیچ خبری مخابره نکردند اما هم هنرمندان و هم خبرنگاران هنری می‌دانستند که بانوی باوقار هنرمند، چگونه با بیماری دست و پنجه نرم می‌کند.

به یاد روزهایی که از هنر و بازیگری صحبت می‌کرد و فیلمی به یاد ماند یعنب «پرنده کوچک خوشبختی» مصاحبه ای از وی منتشر کردیم که خواندن آن خالی از لطف نیست.

این بازیگر در گفتگو با خبرنگار حوزه‌ي سينما باشگاه خبرنگاران درخصوص احساس و تجربه‌ي خود در فيلم «پرنده‌ی كوچك خوشبختی» گفت: بازي در فيلم «پرنده‌ي كوچك خوشبختي» تجربه‌ي بسيار خوبي بود و توجه به كساني كه در جامعه كنار گذاشته شدند اين احساس را در هر انساني به‌وجود مي‌آورد كه به نحوي به آنها كمك كند و من هم آن زمان حس انسان‌دوستي نسبت به اين آدم‌ها داشتم.

وي ادامه داد: خانم عطيه معصومي بازيگر نقش مليحه از آن دسته دخترهاي با استعداد بود كه من به راحتي با او كار كردم و هيچ مشكلي از نظر بازيگري نداشتيم و با توجه به اينكه او ناشنوا بود به راحتي لب‌خواني مي‌كرد و نقشش را هم به خوبي ايفا كرد.

روستا بازيگر نقش معلم در فيلم «پرنده‌ي كوچك خوشبختي» از دولت خواست تا اين قشر از انسان‌ها ناشنوا را ياري كند و افزود: دولت بايد طي برنامه‌ريزي فرصت شغلي و زندگي براي آنها مهيا كند تا آنها بتوانند تشكيل زندگي دهند، چرا كه ناشنوايان توانايي انجام هر كاري را دارند اما فقط توانايي صحبت كردن و گوش دادن را ندارند.

وي با اشاره به دليل ماندگاري فيلم «پرنده‌ي كوچك خوشبختي» بيان كرد: رابطه‌ي بين دختر ناشنوا و معلم دلسوز همچنين احساساتي كه در اين فيلم وجود داشت از دلايل ماندگاري اين فيلم بود البته اين‌گونه فيلم‌ها در خارج از كشور هم ساخته مي‌شوند و مخاطبان بسياري هم دارد و به نظر من فيلم‌هايي مثل «پرنده‌ي كوچك خوشبختي» احساسات مردم را قلقلك داد و باعث شد تا مردم به فكر انسان‌هايي كه از جامعه كنار گذاشه شده، بيفتند.

روستا «خانم شفيقي» فيلم «پرنده‌ي كوچك خوشبختي» كه با جلب اعتماد مليحه و با دادن شوك منصنوعي قدرت تكلم او را بازكرد حال از دولت مي‌خواهد كه دست به كار شوند و دوباره اعتماد كساني مثل مليحه را جلب كنند.

روستا اظهار داشت: فيلم تنها مي‌تواند آگاهي به مردم دهد اما در اصل دولت بايد دست به كار شود و به قشر ناشنواي كشور كمك كند.

وي خاطرنشان كرد: انسان‌هايي كه ناشنوا هستند و از جامعه كنار گذاشته شدند بايد مورد توجه بيشتري قرار بگيرد چرا كه آنها بسيار حساس هستند اما مي‌خواهند همانند ما به صورت عادي زندگي كنند.

برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار