قم/

سلفی‌ها به نام دین دست به جنایات فجیع می‌زنند/ هتک نوامیس را جهاد نکاح نام گذاشته‌اند

استاد حوزه علمیه قم گفت: سلفی‌ها به نام دین جنایت‌هایی انجام می‌دهند که یهودیان با کفر خود آن اعمال را انجام ندادند و هتک نوامیس یکی از اعمال ناشایست آن‌ها است که نام آن را جهاد نکاح گذاشته‌اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله نجم‌الدین طبسی در نشست «نقش سلفی‌ها در سقوط بغداد و نقش خواجه نصیرالدین طوسی در گسترش اسلام» گفت: خواجه نصیرالدین طوسی بعد از حملات سنگین سلفی‌ها توانست دوباره حیثیت و فرهنگ را اعاده کند به گونه‌ای که قابل قیاس با حکومت عباسی نبود و اگر بگوییم در سقوط بغداد نقش داشته است نقش اصلاحی داشته و نه تخریبی و این مسئله سلفی‌ها را بسیار حساس کرد و به همین خاطر آن‌ها اتهاماتی به او زدند.

این استاد حوزه گفت: خواجه نصیر وقتی متوجه شد که نمی‌تواند در برابر آن سیر به صورت فیزیکی و نظامی کاری انجام دهد به صورت فرهنگی با آن برخورد کرد به گونه‌ای موجب شد بسیاری مسلمان شوند و با این عمل خود معادله سلفی‌ها را تغییر داد.

وی خاطرنشان کرد: عباسیان حاکمیت بر مسلمانان را به نااهلان و بیگانگان سپرده بودند و خود مشغول عیش و نوش و تباهی بودند و همین از دلایل اساسی سقوط حاکمیت آنان بود.

کارشناس پژوهشکده باقرالعلوم (ع) اظهار داشت: سلفی‌ها نیز تلاش داشتند با ساقط کردن مستعصم خلیفه‌ای ضعیف‌تر از او داشته باشند تا تفکرات خود را به او القاء کنند. ما در زمینه تبیین مبانی و حقایق از خواجه نصیرالدین طوسی وظیفه داریم و در این باره بسیار کوتاهی کرده‌ایم.

وی با تاکید بر جایگاه این عالم بزرگ تصریح کرد: خواجه نصیر در عصر غیبت از مؤثرترین علما در جهان اسلام است و مسلمان شدن خان مغول، تأسیس رصدخانه مراغه، حفظ 400 هزار جلد کتاب فاخر، نوشتن کتب متعدد، تربیت شاگردان برجسته و حفظ بسیاری از نفوس از جمله خدمات این دانشمند بزرگ است.

وی اذعان کرد: از ابتدا همین افرادی که چنین ادعاهایی را در طول تاریخ مطرح کردند، خود زمینه حضور و حمله مغول‌ها را فراهم کردند چرا که نخستین تحریک‌ها از سوی خلیفه بغداد برای حمله به خوارزم صورت گرفت و در ادامه این حملات به بغداد هم رسید و در نهایت حکومت بغداد سقوط کرد./س

برچسب ها: قم ، سلفی ، نام ، دین ، جنایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.